شناسهٔ خبر: 86367 - سرویس استان‌ها

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خبر داد

ورود بالغ بر ۵۲۰ نفر راننده جدید به چرخه حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالای آذربایجان غربی

2I2A4308.JPG معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از ورود بالغ بر ۵۲۰ نفر راننده باری در شش ماهه نخست سال جاری به چرخه حمل و نقل جاده ای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، فروغ فاریابی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر ادامه داد : طبق آمار تعداد رانندگان فعال بخش حمل و نقل تا نیمه نخست سال جاری نزدیک به ۲۶۶۵۰ نفر بوده و تعداد ناوگان باری فعال نیز به بالغ بر ۲۹۸۰۰ دستگاه رسیده است.

وی گفت: عمر متوسط ناوگان باری استان تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۵/۲۵ سال بوده و برای بالغ بر ۳۰۰۰ دستگاه ناوگان باری در شش ماهه نخست سال جاری کارت هوشمند صادر شده است.

این مقام مسئول افزود : تا پایان نیمه نخست سال جاری افزون بر ۷۴ هزار حلقه لاستیک در سامانه برای توزیع در بخش حمل و نقل جاده ای در اختیار حوزه های توزیع این استان قرار گرفته که از این تعداد ۶۷۳۰۰ حلقه لاستیک و در واقع ۹۱ درصد آن ما بین متقاضیان دریافت لاستیک توزیع شده است.

فاریابی به توزیع انواع سایز لاستیک هم اشاره نمود و گفت : انواع لاستیک با سایزهای ۲۴× ۱۲ ، ۳۱۵ و ۳۸۵ و سایزهای کوچک توزیع شده که در این میان لاستیک با سایزهای کوچک با ۹۷ درصد توزیع رتبه نخست توزیع انواع سایزهای لاستیک رو به خود اختصاص داده است.