شناسهٔ خبر: 86685 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خبر داد

جوان‌تر شدن ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای مسافر آذربایجان غربی طی دو سال گذشته

99.eh4ko1st.i0h-min.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از جوان‌تر شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر‌ استان طی دو سال گذشته خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، فروغ فاریابی با تشریح عملکرد دو ساله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در بخش حمل و نقل جاده ای مسافری گفت : در سال ۱۳۹۷ تعداد ناوگان اتوبوسی استان ۵۴۶ دستگاه بوده که با افزایش ۱۹ دستگاه اتوبوس جدید از طریق جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی مجموع ناوگان اتوبوسی استان به ۵۶۵ دستگاه  در سال ۱۳۹۹ رسید و بر این اساس نیز متوسط عمر ناوگان اتوبوسی از ۱۰/۸۶ سال در سال ۱۳۹۷ به ۹/۲۶ سال در سال ۱۳۹۹ رسید.

 وی افزود: در این مدت تعداد مینی بوس فعال در بخش حمل و نقل جاده ای مسافر آذربایجان غربی  از ۷۸۶ دستگاه به ۸۱۸ دستگاه و تعداد سواری های مسافری نیز از ۱۱۲۶ دستگاه در به ۱۱۷۳ دستگاه در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

 این مقام مسئول در مورد عمر بالای ناوگان مینی بوس در استان توضیح داد: در دو سال اخیر کارهای خوبی برای نوسازی و کاهش عمر متوسط ناوگان مینی بوسی انجام شده است بطوریکه این ناوگان نیز چهار سال جوان‌تر و متوسط عمر آن به عدد  ۲۴/۰۱ سال رسیده است.

فاریابی در مورد نوسازی و کاهش عمر متوسط ناوگان مسافری سواری نیز اذعان کرد : در دو سال اخیر در این بخش هم روند متوسط عمر خوشبختانه نزولی بوده و از ۱۱/۹۶ سال به ۱۱/۱۱ سال کاهش یافت.

 وی گفت : تاسیس ۱۲ شرکت و ورود ۳۴۶ راننده جدید حمل و نقل مسافری از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۳۹۹ از دیگر موفقیت های این بخش در دوسال گذشته بوده است بطوریکه در حال حاضر ۱۳۰ شرکت حمل و نقلی و ۳۳۵۹ نفر راننده در بخش مسافر فعالیت دارند.