شناسهٔ خبر: 95230 - سرویس جاده‌ای

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد /تنظیم قرارداد نوسازی ۲ هزار دستگاه ناوگان مسافری/فزایش تعداد سیستم‌های هوشمند نظارت تصویری در جاده‌های کشور

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، تنظیم قرارداد نوسازی ۲ هزار دستگاه ناوگان مسافری،افزایش تعداد سیستم‌های هوشمند نظارت تصویری در جاده‌های کشور بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹ بخشی از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه شهرسازی و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به منظور توسعه حوزه عمل مناطق و مدیریت یکپارچه و اجرای مقررات وزارت راه وشهرسازی در سه ماده به امضا رسید. این تفاهم‌نامه در سه ماده با هدف ایجاد تعامل، همکاری و هماهنگی کلیه معاونت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با سازمان‌های مناطق آزاد تجاری-صنعتی در محدوده مناطق آزاد تجاری-صنعتی و در اجرای کامل قوانین و مقررات به امضا رسید. اعتبار این تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت چهار سال است که بنا به توافق طرفین قابل تمدید است.

فرآیند ترخیص کامیون‌ها تسهیل می‌شود

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخصوص آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل تولید داخل و واردات کامیون‌های با عمر سه سال، همچنین ناوگان نوسازی ناوگان مسافری عمومی، گفت: از سال گذشته نوسازی ناوگان به عنوان ضرورت ملی دنبال شد و با دو شرکت تولیدکننده داخلی قرارداد نوسازی ۶ هزار دستگاه ناوگان باری در قالب دو قرارداد یک هزار و ۵ هزار دستگاهی منعقد شد. همچنین، در بخش مسافری نیز قراردادی با ایران خودرو منعقد کردیم که سال گذشته ۱۴۰ دستگاه تحویل شد و در حال حاضر قرارداد جدید ۲ هزار دستگاهی نیز در حال تنظیم است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تولید داخل اتوبوس به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه است، یک شرکت داخلی در حوزه ساخت اتوبوس وارد شده است که قرارداد با آنها منعقد خواهیم کرد.

افزایش تعداد سیستم‌های هوشمند نظارت تصویری در جاده‌های کشور بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹

علی‌اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نظارت مستقیم و مستمر بر وضعیت جاده‌ها جهت کنترل ترافیک و اطلاع‌رسانی به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ای در جهت افزایش ایمنی سفر از اهداف هوشمندسازی جاده‌های کشور بوده است که بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹ رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری، توسعه و بهبود فضای کسب و کار

احمد جمشیدی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اهم موانع بخش تولید را نوسانات اقتصادی و ارزی، کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل، فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و وضعیت نامناسب رویه راه‌ها و ایمنی بیان کرد. وی همچنین تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری، توسعه و بهبود فضای کسب و کار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی در توسعه حمل‌و‌نقل و بهبود و اصلاح فرایندها در سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را از اهم محورهای پشتیبانی بخش تولید برشمرد.

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون تن کالا طی ۳ ماه نخست سال جاری در استان البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۱۰۲ هزار تن کالا طی ۳ ماه نخست سال جاری از مبدا این استان به سراسر کشور خبر داد.

اعزام ۴۶۵ دستگاه کامیون از خراسان شمالی به بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۴۶۵ دستگاه ناوگان باری این استان برای حمل و انتقال کالاهای اساسی و نهاده های دامی به استان خوزستان اعزام شده است.