شناسهٔ خبر: 95143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف انتقال کالاهای اساسی صورت گرفت؛

اعزام ۴۶۵ دستگاه کامیون از خراسان شمالی به بندر امام خمینی (ره)

جاده1 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۴۶۵ دستگاه ناوگان باری این استان برای حمل و انتقال کالاهای اساسی و نهاده های دامی به استان خوزستان اعزام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(خراسان‌شمالی)، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: ۴۶۵ دستگاه ناوگان باری این استان برای حمل و انتقال کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به استان خوزستان اعزام شده است.

جعفر شهامت اظهار داشت: موضوع انتقال کالای اساسی مورد نیاز مردم و جابه جایی نهاده های دامی از بندر امام خمینی(ره)، از ۱۲ خردادماه امسال در دستور کار قرار گرفت و در این مدت (یک ماه گذشته) ۴۶۵ دستگاه ناوگان باری استان با حضور در استان خوزستان کالای اساسی و نهاده دامی شامل ذرت جو و کنجاله سویا را به این استان و یا به مقصد سایر استان ها بارگیری کرده اند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع انتقال نهاده های دامی به مناطق مختلف کشور، روز شنبه هفته جاری، در نشست با حضور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مدیر پشتیبانی امور دام استان، تشکل های صنفی شرکت های حمل و نقل رانندگان، تصمیمات لازم برای سرعت دادن به حمل کالاها بررسی شد.

وی گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده، امکان صدور بارنامه از مبدا بندر امام خمینی(ره) برای شرکت های حمل ونقل استان خراسان شمالی به مقصد استان و یا سایر استان ها برای حمل نهاده های دامی شامل سویا، ذرت و جو فراهم شده است تا سرعت کار بیشتر شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم انجام شده تا در صورتی که بارنامه توسط شرکت حمل و نقل این استان صادر شده، مشکلی در تردد وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به دستور تاریخی امام خمینی(ره) و حضور حماسی رانندگان در دی ماه و انتقال کالای اساسی مردم گفت: اکنون هم حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان است و در این زمینه تلاشهای شبانه روزی رانندگان سخت کوش ستودنی است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خراسان شمالی افزود: برای تشویق رانندگان اعزامی به بندر امام خمینی (ره)، رانندهای که به مقصد خوزستان بار حمل کرده و از بندر امام به مقصد استان کالای اساسی حمل نماید با ارائه بارنامه رفت و برگشت می‌تواند ۱۰ درصد کمیسیون دریافتی شرکت از بابت رفت را بازپس گیرند، بهار امسال ۸۴۲ هزار و ۱۱۵ تن کالا از مبادی استان خراسان شمالی جابه جا شده است.

خراسان شمالی دارای ۲۶ شرکت حمل ونقل کالا و ۸۲۹۷  راننده بخش باری و ۷۲۶۹ دستگاه ناوگان باری دارای کارت هوشمند است.