شناسهٔ خبر: 95659 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

اجرایی‌شدن اخذ مالیات از خانه‌های خالی از مردادماه/سهمیه مسکن خبرنگاران به زودی اعلام می‌شود/۵۰ هزار هکتار اراضی شهری در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت

شهر تهران اجرایی‌شدن اخذ مالیات از خانه‌های خالی از مردادماه و اعلام سهمیه مسکن خبرنگاران به زودی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اخذ مالیات از خانه‌های خالی از مردادماه اجرایی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر این مطلب که در هفته گذشته با حضور رییس‌جمهوری تعدادی از پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و شهرسازی با رویکرد تولید مستمر مسکن و تبدیل آن به یک جریان پایدار به افتتاح رسید، گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرد تا در بخش مسکن و شهرسازی، با اصلاح ساز و کار در شیوه‌نامه‌های و آیین‌نامه‌های دولت،به روان سازی در این بخش اقدام کند. 

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه در این دوره از وزارت راه و شهرسازی موضوع مسکن و تولید آن در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد، از فعال و تحت  اجرا بودن ۵۳۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور و در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: از تعداد ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی که در سراسر کشور فعال است با حضور رییس‌جمهوری ۲۸ هزار و ۸۰۰ واحد تحویل شده است که این واحدها بخشی در بافت‌های فرسوده قرار دارند و بخشی نیز پروژه‌هایی هستند که از طریق انبوه‌سازان احداث شدند.

سهمیه مسکن خبرنگاران به زودی اعلام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه‌های روبنایی و فرهنگی گفت: با وزیر ارشاد تفاهم نامه تنظیم کرده‌ایم و خیلی هم پیگیری شد که طبق چهارچوب تعریف شده اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه صاحب خانه شوند. هم اکنون مقدمات کار فراهم است و به زودی سهمیه‌ای را در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای اصحاب رسانه ای که ثبت نام شده هستند، اعلام خواهیم کرد. 

۵۰ هزار هکتار اراضی شهری در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه ۵۳۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست، بر همراهی متقاضیان پذیرفته شده در تامین به موقع آورده ها، تاکید کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۲۶ تیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۵۹۰۳ واحد از یکصد هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن کارکنان جهاد کشاورزی، موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه برای تامین مسکن کارکنان وزارت جهاد که سال گذشته به امضا رسید، گفت: مردم مستحضر باشند که به دلیل قرائت های ناصواب در سنوات گذشته چندین سال با فقر زمین در محدوده و حریم شهرها مواجه بودیم. با تلاش مستمر هم اکنون به یک قرائت و برداشت واحد در خصوص تامین زمین برای احداث مسکن دست یافتیم.

آغاز عملیات اجرایی احداث ۵۹۰۳ واحد از ۱۰۰ هزارواحد مسکونی کارکنان وزارت جهادکشاورزی

با حضور وزرای راه و شهرسازی و جهادکشاورزی، عملیات اجرایی احداث ۵۹۰۳ واحد از یکصد هزار واحد کارکنان جهادکشاورزی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، آغاز شد. بنا بر اعلام وزارت جهادکشاورزی، در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۰، عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن کارکنان وزارت جهاد در استان های سیستان و بلوچستان به تعداد ۱۶۴۷، خراسان رضوی ۱۹۷۲ واحد، خراسان جنوبی ۱۰۲۰ واحد و هرمزگان ۱۲۶۴ واحد، آغاز شد.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان ملارد

با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران برخی از پروژه‌های راه و شهرسازی استان تهران بهره‌برداری و برخی دیگر نیز عملیات اجرایی آنها در مجموع با اعتبار ۱۰۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

پروژه های سنواتی وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم به اتمام رسید

وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که پروژه های سنواتی وزارت راه در دولت یازدهم به اتمام رسید بر خدمتگزاری این مجموعه در حوزه های راه و مسکن تاکید کرد. وزیر راه و شهرسازی بر انجام مطالعات جمعیت پذیری قبل از اجرایی شدن پروژه ها به منظور تطابق جمعیت با سرانه های خدماتی تاکید کرد و افزود: در این دوره از وزارت راه و شهرسازی تلاش فراوانی کردیم تا پروژه های سنواتی را تکمیل کنیم که این پروژه ها در حوزه راه ها، راه آهن، مسکن و پروژه های روبنایی و زیربنایی سرعت گرفت و تکمیل شد.

افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان

مدیرعامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات مسکن روستایی با تصویب هیات دولت و ابلاغیه بانک مسکن،‌ به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

افتتاح حساب حدود۲۳۷ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی در بانک مسکن

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن از افتتاح حساب حدود ۲۳۷ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آن بانک برای اجرای طرح خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب بانک را از آورده متقاضیان معادل ۸ هزار و ۳۸۹ میلیاردتومان برشمرد.