شناسهٔ خبر: 96837 - سرویس هوایی

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام فهرست جدید ممنوعیت‌های سفر هوایی به ایران/ اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمل واکسن بدون محدودیت ترابری / کاهش پرواز در فرودگاه‌های کشور نسبت به ماه گذشته / ILS باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد عملیاتی شد

هواپیما هما اعلام فهرست جدید ممنوعیت‌های سفر هوایی به ایران و اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمل واکسن بدون محدودیت ترابری، از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

«سلیمان‌ایر» مجوز فعالیت در ایران ندارد 

سازمان هواپیمایی کشوری هشدار داد که شرکت هواپیمایی «سلیمان‌ایر» مجوز فعایت در ایران ندارد. 

اعلام فهرست جدید ممنوعیت‌های سفر هوایی به ایران 

آیین‌نامه نحوه پذیرش مسافران در مبادی هوایی کشور به روزرسانی شد.

توسعه حمل‌ونقل و تجارت بين‌المللی مبتنی بر ديپلماسی حمل‌ونقل

 توسعه ھوانوردی عمومی و فعالسازی فرودگاه‌ھای غيرفعال و كم تردد، بازبيني و بھبود مدل کسب‌وکار فرودگاه‌ھا به منظور افزايش سھم درآمدھاي غير ھوانوردی، اصلاح مقررات و ضوابط جھت الزام شرکت‌ھای ھواپيمايی به اصلاح ساختار کسب‌وکار منجر به کاھش ھزينه‌ھای عملياتی و قيمت بليت، سياست‌گذاری و تسھيل سازوکار به منظور تجميع، يکپارچه‌سازی و ادغام شرکت‌ھای کوچک و متوسط مقياس حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر برای تبديل به مجموعه‌ھای بزرگ در بخش‌ھای مختلف و برنامه‌ريزی به منظور تأمين مالی اين مجموعه‌ھا با استفاده از ابزارھايی مانند بازار سرمايه و بازار بدھی از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی است.

اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمل واکسن بدون محدودیت ترابری 

رئیس جمهور با اشاره به اعلام آمادگی وزارت راه، تاکید کرد: واردات واکسن باید بدون محدودیت ترابری به صورت مستمر صورت گیرد.

قدردانی شرکت هواپيمايی کام اير افغانستان از سازمان هواپيمايی کشوری ایران 

شرکت هواپیمایی کام ایر در نامه‌ای از سازمان هواپیمایی کشوری ایران به خاطر صدور مجوز نشست در فرودگاه ارومیه قدردانی کرد.

ارتباطات بین‌المللی قاسمی ترانزیت هوایی را گسترش می‌دهد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: وزیر راه و شهرسازی در حوزه بین‌المللی با ارتباطاتی که دسیارد می‌تواند سبب گستش ترانزیت هوایی در عرصه بین‌المللی شود.

کاهش پرواز در فرودگاه‌های کشور نسبت به ماه گذشته 

مشاور اجرايي مديرعامل شرکت فرودگاه ها از کاهش پروازها در اکثر فرودگاه هاي کشور به دنبال ابلاغيه ستاد ملي مقابله با کرونا مبني بر اعمال محدوديت بيشتر براي ناوگان مسافري در تعطيلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه نسبت به مدت مشابه ماه گذشته خبر داد.

ILS باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد عملیاتی شد 

راهبر فرودگاه مهرآباد از عملیاتی شدن ILS باند ۲۹ راست این فرودگاه خبر داد.

تکذیب ربایش هواپیمای کابل-کی‌اف

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تکذیب ربایش هواپیمای کابل-کی‌اف گفت: تمام هواپیماهای افغانستانی که در ایران توقف داشتند به مقصد خود رسیده‌اند

پذيرش هواپيماهای شرکت کام اير افغانستان توسط ايران 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پذیرش تعدادی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی کام ایر افغانستان به ایران خبر داد.