شناسهٔ خبر: 96750 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد:

تکذیب ربایش هواپیمای کابل-کی‌اف/ تمام هواپیماهای افغانستانی که در ایران توقف داشتند به مقصد خود رسیده‌اند

هواپیما کام ایر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تکذیب ربایش هواپیمای کابل-کی‌اف گفت: تمام هواپیماهای افغانستانی که در ایران توقف داشتند به مقصد خود رسیده‌اند

حسن ذیبخش، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تکذیب خبر ربایش هواپیمای اوکراینی و فرود آن در ایران، گفت: در روزهای اخیر، دو هواپیمای شرکت کام‌ایر از افغانستان وارد ایران شده و در کشور فرود آمده‌اند.

وی افزود: روز ۲۷ مردادماه هواپیمای شرکت کام‌ایر کشور افغانستان ساعت ۹ شب از فرودگاه مشهد پرواز کرده و ساعت ۱۱ شب به علت عدم پذیرش کشور ترکیه و عدم صدور اجازه پرواز بر فراز این کشور، مجدد به ایران بازگشته و درخواست فرود در فرودگاه ارومیه به منظور سوختگیری کرد. این هواپیما روز ۲۸ مردادماه بعد از سوختگیری ساعت ۳:۳۰ به سمت تاشکند پرواز کرده و ۶:۴۵ در تاشکند به زمین نشست. ۲۵ نفر مسافر این پرواز بودند.

ذیبخش ادامه داد: یک هواپیمای دیگر این شرکت هواپیمایی نیز روز دوشنبه اول شهریور ساعت ۱۱:۳۰ از کابل به سمت کی‌اف پرواز کرده و ساعت ۱۳:۰۷ به علت عدم سوختگیری در کابل در فرودگاه مشهد فرود آمد. این پرواز ساعت ۱۷:۵۶ از مشهد به سمت کی‌اف پرواز  کرده و ساعت ۲۱:۰۹ در کی‌اف به زمین نشسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالرشید مجاهد، مدیرعامل شرکت کام‌ایر نیز در نامه‌ای به سیاوش امیرمکری، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ربایش هواپیماهای این کشور را تکذیب کرده است.

در این نامه آمده است: «بدینوسیله اعلام می‌دارد که پروازهای مورخ ۱۹ آگوست با رجیستر پروازی YA-KMJ در مسیر کابل-ارومیه-تاشکند و پرواز شماره RQ۵۰۱ مورخ ۲۳ آگوست در مسیر کابل-مشهد-کی‌اف پس از انجام سوختگیری به مقاصد خود رسیده‌اند و خبر ربایش هواپیماهای فوق دروغ محض است.»