شناسهٔ خبر: 162659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان ۱۵ درصد افزایش یافت

ثبت تردد خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش ۱۵ درصدی تردد در محورهای جنوب استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی با بیان اینکه ۳۳ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۴۹۸ تردد به ثبت رسیده است، اظهار گرد: ۸۶ درصد این ترددها مربوط به وسایل نقلیه سبک و ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی افزود: تعداد تردد وسایل نقلیه سبک در این مدت ۱۵ درصد و تعداد تردد وسایل نقلیه سنگین ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مبارکی بیان کرد: پرترددترین محورهای جنوب استان در این مدت محور ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر( سه راهی نیکشهر) به چابهار (منطقه آزاد چابهار ) و بالعکس و چابهار به کنارک بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش تردد در محورهای جنوب استان، تمهیدات لازم برای تردد روان و ایمن رانندگان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب به مقصد خراسان رضوی،کرمان و خراسان جنوبی بوده است.

مبارکی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به رانندگان در خصوص وضعیت راه های جنوب سیستان و بلوچستان است، گفت: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.