شناسهٔ خبر: 165327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقای سطح سرویس در راه‌های روستایی استان قم اجرا شد؛

طرح بهسازی میدان قشلاق البرز بخش مرکزی قم

خبر رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد: با هزینه‌ای بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال طرح بهسازی میدان قشلاق البرز واقع در محور قمرود بخش مرکزی قم، به مساحت افزون بر ۲۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، محمد معارف وند، رئیس اداره راه‌های روستایی این اداره کل از اجرا و به بهره برداری رسیدن طرح بهسازی میدان قشلاق البرز واقع در محور قمرود بخش مرکزی قم خبر داد.

وی با یادآوری این موضوع که میدان قشلاق البرز واقع در محور قمرود بخش مرکزی قم تقسیم و هدایت ترافیک راه‌های بخش نقشی مهم دارد گفت: به دلیل موقعیت ایستایی، این میدان مقسم سه راه روستایی قمرود، قشلاق و رادیو معارف است.

معارف وند افزود: بخش مرکزی قم، از قطب‌های کشاورزی- دامداری استان بوده و به دلیل جایگاه اجتماعی- اقتصادی از تناسب جمعیتی پایدار و فعالی برخوردار است و راه‌های آن دارای ترافیکی حجیم و ترکیبی هستند.

وی در ادامه به مشخصات فنی- اجرایی طرح بهسازی میدان قشلاق البرز پرداخت و اظهار کرد: متراژ اجرایی طرح افزون بر ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در بخش دیگری از این خبر به اقدامات فنی- اجرایی طرح اشاره کرد و توضیح داد: اجرای تک کوت، اجرای یک لایه آسفالت نرمه، اجرای یک لایه اساس قیری، اجرای یک لایه توپکا و... از جمله اقدامات فنی صورت گرفته جهت بهسازی این میدان است.

معارف وند میزان آسفالت مصرفی برای اجرای طرح بهسازی میدان قشلاق را بیش از ۳۵۰۰ تن دانست و تصریح کرد: همچنین به میزان ۱۵ هزار متر مربع قیر پاشی در محل طرح اجرا شده است.

وی در خصوص میزان هزینه اجرایی پروژه بهسازی میدان قشلاق البرز اعلام کرد: بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال جهت اجرای این طرح هزینه شده است.