شناسهٔ خبر: 165385 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد

پرنیان قم مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به اخذ پیش پروانه شهرک سوم پرنیان به مساحت ۷۶۲ هکتار در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این طرح از سوی کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: با صدور پیش پروانه شهرک سوم پرنیان، به‌زودی تفکیک اراضی برای واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرک پرنیان به متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین به متراژ ۳۰۰ متر و به افراد واجد شرایط قانون جوانی جمعیت اراضی ۲۰۰ متری واگذار می‌شود.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به روند آماده‌سازی شهرک اول و دوم پرنیان، عنوان کرد: با دستور استاندار قم، تامین برق کارگاهی در شهرک اول پرنیان باید با همکاری شرکت توزیع نیروی برق انجام گیرد.

وی با اشاره به قرارگیری قم در بین ۲ استان برتر در نهضت ملی مسکن، ادامه داد: قم در تامین مسکن طرح نهضت ملی مسکن در رتبه نخست کشور قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: با وجود اینکه سهمیه استان قم در طرح نهضت ملی مسکن احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی بود؛ اما زمینه برای احداث بیش از ۷۰ هزار واحد در این استان فراهم شده‌است.