شناسهٔ خبر: 165959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش باران و جاری شدن گل و لای ارتباط شهر بار را قطع کرد

راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های نیشابور و میان جلگه از پاکسازی گل و لای سیلاب در جاده ارتباطی شهر بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، مجید مفیدی فر رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور گفت: پاک‌سازی گل و لای ناشی از سیلاب در مسیر ارتباطی شهر بار با تلاش گروه‌های راهداری اعزامی طی ۱۰ ساعت کاری از ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت تا ساعت ۲۲جمع‌آوری و بلافاصله آمد و شد خودروها برقرار شد.

وی اظهار کرد: وقوع سیلاب در منطقه شهر بار در پی بارش باران شدید شنبه رخ داده بود که موجب بسته شدن محور مذکور شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور اظهار کرد: اکیپ اعزامی جهت بازگشایی محور بار شامل یک دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر، یک دستگاه بولدوزر، سه دستگاه کامیون، یک دستگاه تریلی و سه دستگاه سواری و همچنین ۱۵ نفر نیروی راهدار است.

مفیدی فر ادامه داد: با تلاش راهداران محور مذکور در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد و تردد در آن برقرار شد.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به حجم بالای ریزش و گل و لای از ارتفاعات کوه در ۲۰ نقطه از این محور تا پایان پاک سازی کامل (پاک‌سازی و برداشت گل و لای از روی آبنماها، دهانه پل‌ها، شانه راه و بازگشایی قنوها) دو هفته زمان نیاز دارد.

مفیدی فر افزود: روستاهای درگیر در سیلاب فصلی محور شهر بار، دامنجان، اریه، درخت جوز، خانلق، طاغان و چهار باغ می‌باشد که هم‌زمان نیروهای راهدار در این محورها نیز مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی در پایان افزود: بارش باران و جاری شدن سیلاب در محورهای روستای عشق آباد - سوله، کلاته میدان و عبدالله گیو - فیروزه محدوده روستای زرنده در محور نیشابور - سرولایت نیز باعث جاری شدن گل و لای در سطح راه شده بود که توسط نیروهای راهدار پاک‌سازی شد.