شناسهٔ خبر: 166079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان با گروه ممیزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مطرح شد؛

عزم و همکاری گروه ممیزی اداره کل منابع طبیعی در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

راه و شهرسازی گلستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: گروه ممیزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با شناسایی اراضی قابل واگذاری و سکونت، نقش اثرگذاری در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: با توجه به کمبود زمین و وجود اراضی کشاورزی با ارزش در استان گلستان در ساخت مسکن شهری با معضل بزرگی روبرو هستیم.

وی افزود: در این راستا از تمامی ظرفیت های موجود برای تامین زمین استفاده خواهیم کرد تا وعده بزرگ دولت در ساخت مسکن عملی شود.

حسینی ادامه داد: در شهرهایی مثل گرگان که امکان الحاق زمین به شهر وجود ندارد باید از ظرفیت ایجاد شهرک های مسکونی دولتی استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: گروه ممیزی اداره کل منابع طبیعی استان نیز می تواند با بررسی پهنه های شهری اراضی قابل واگذاری را معرفی کرده تا به متقاضیان تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه در صورت تامین زمین روند اجرایی ساخت مسکن در استان تسهیل می یابد، گفت: پس از شناسایی اراضی قابل ساخت و واگذاری به مردم عملیات ساخت پروژه های مسکن تسریع پیدا می کند.

حسینی تصریح کرد: با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، جهش تولید با مشارکت مردم، ساخت مسکن به روش گروه ساخت و خودمالک در دستور کار ما قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: این اقدام منوط به همکاری و اهتمام گروه ممیزی اداره کل منابع طبیعی استان بوده که با شناسایی اراضی قابل سکونت نقش اثرگذاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارند.

وی افزود: بدیهی است که با این اقدامات بخش زیادی از نیاز ما در حوزه تامین زمین در ۳۶ شهر استان رفع خواهد شد.

حسینی همچنین گفت: در حوزه روستایی نیز گروه ممیزی اداره کل منابع طبیعی همکاری های اثربخشی داشته و اراضی قابل واگذاری به متقاضیان در ۴۰۰ روستای  گلستان تامین شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: زمین شناسایی شده در روستاهای گلستان از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون برابر با ۱۵ سال عملکرد درا ین حوزه می باشد.

وی در انتها یادآور شد: این همکاری همچنین موجب شده تا استان گلستان در حوزه تامین زمین روستایی جزو استان های برتر کشور باشد که با توجه به توانایی و تلاش های گروه ممیزی اداره کل منابع طبیعی استان پیش بینی می شود در حوزه شهری نیز زمین موردنیاز در کمترین زمین شناسایی و تامین شود.