شناسهٔ خبر: 166090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛

آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورشهید صالحی شهرستان بابل

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بابل از آغاز عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت محور پرتردد شهید صالحی شهرستان بابل با هدف ترمیم و رفع خرابی رویه آسفالت و ایمن‌سازی محدوده بریدگی و دوربرگردان‌های محور به طول ۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، نورالدین قاسم زاده اظهار کرد: جاده‌های ارتباطی مازندران به دلیل حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه، از جاده‌های با اهمیت ویژه در حوزه حمل و نقل است.

وی با اشاره به شرایط بومی منطقه و قرارگیری روستاها و مراکز جمعیتی و شالیزار وسیع در حاشیه این محور تصریح کرد: وجود شهرها و روستاهای متعدد در امتداد جاده‌های بین شهری عاملی است که، نیاز به جاده مناسب با رعایت استانداردهای ملی را ضروری نموده تا شاهد ترافیک روان و ایمن باشیم.

قاسم زاده با تأکید بر لزوم ساماندهی جاده‌های شهرستان ابراز امیدواری کرد؛ با پیگیری مسئولان، اعتبارات مالی مورد نیاز جهت اجرای پروژه‌های عمرانی مصوب، پیشرفت فیزیکی مناسبی را در اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده‌ها نوعی سرمایه‌گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بابل در ادامه به اقدامات ایمن‌سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح کرد: اقدامات ایمن‌سازی از قبیل تأمین روشنایی و رفع خاموشی، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شانه‌سازی، رنگ‌آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکارسازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن‌سازی این اداره است.