شناسهٔ خبر: 166131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه کارگروه زیربنایی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

1 جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان آذربایجان شرقی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان آذربایجان شرقی با حضور ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، موسوی مدیرکل راه و شهرسازی، فتح زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، رستمی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی و سایر مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط با حوزه شهری در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. 

سید احمد موسوی در این جلسه ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی مجموعه راه و شهرسازی در استان برای سال ۱۴۰۳ گفت: امروز با توجه به تاکیدات و برنامه ویژه دولت سیزدهم جهت خانه دار کردن اقشار محروم جامعه، اولویت مجموعه راه و شهرسازی استان اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و این هدف با جدیت تمام دنبال می‌شود. 

وی در ادامه توضیحاتی پیرامون شناسایی اراضی مستعد جهت احداث مساکن حمایتی ارائه داد و به بررسی اراضی اطراف روستای آناخاتون پرداخت که اخیرا جهت استفاده در طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده است.  

در این جلسه درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر الحاق به محدوده شهر اراضی در مناطقی از بخشایش، سراب و زرنق جهت احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تخصیص به طرح جوانی جمعیت بررسی و پیرامون آن به بحث و گفتگو پرداخته شد. 

بررسی طرح احداث بازار حبوبات شهرستان آذرشهر، تعیین کاربری صنعتی جهت احداث واحد تولیدی کفی کفش به در خواست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی، طرح توسعه کارخانه پایا شیمی ماد به درخواست شهرداری خسروشاه، تعیین کاربری صنایع کشاورزی طرح مرغ تخم گذار به درخواست بخشداری ملکان، تعیین کاربری متناسب با پد بالگرد اورژانس هوایی در داخل حریم شهر هوراند، تعیین کاربری صنایع کانی تولید محصولات بتنی مسلح و غیر مسلح در داخل حریم شهر هشترود و چندین مورد دیگر از سایر موضوعات طرح شده در این جلسه بود که تصمیمات لازم توسط حاضرین اتخاذ و پس از تصویب نهایی ابلاغ خواهد شد.