شناسهٔ خبر: 166150 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ۱۴۰۳ ثبت شد

فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: با ثبت ۷۴ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۹۹۶ تردد بین استانی در فروردین‌ماه امسال، شاهد افزایش ۱۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص گزارش تحلیلی وضعیت تردد جاده‌های کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ بر اساس عملکرد سامانه‌های هوشمند گفت: در فروردین امسال در مجموع ۷۴ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۹۹۶ تردد بین‌استانی وسایل نقلیه به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور بیان کرد: مجموع تردد بین استانی وسایل نقلیه در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۲ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

 فخاران همچنین از افزایش ۱۳ درصدی متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۲ خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش سفرها در فروردین‌ماه سال جاری در مقایسه با سال ۱۴۰۲ باتوجه‌به تقارن فروردین سال گذشته با ماه مارک رمضان است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۴ فروردین و هم‌زمان با موج بازگشت تعطیلات عید سعید فطر با تردد ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳ وسیله نقلیه ثبت شده است.

فخاران عنوان کرد: همچنین کمترین میزان تردد روزانه وسایل نقلیه با یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۷۴۹ تردد، مربوط به‌روز ۱۹ فروردین بوده است.

وی تصریح کرد: در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب استان‌های فارس با ۱۹ درصد، خراسان رضوی با ۱۹ درصد و اردبیل با ۱۸ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج خودروها را داشته‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در مقابل کمترین میزان افزایش تردد ورود و خروج مربوط به استان‌های قم با یک درصد، چهارمحال‌وبختیاری با ۲ درصد و کرمان با ۳ درصد بوده است.