شناسهٔ خبر: 166172 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی دولت:

ابلاغ و اجرای قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها به ساماندهی بازار مسکن کمک می‌کند

بهادری جهرمی سخنگوی دولت سخنگوی دولت از نهایی شدن قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهار خبر داد و گفت: این قانون که به‌زودی و به فوریت ابلاغ می‌شود به ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با بیان اینکه طرح ساماندهی اجاره بها با همکاری دولت و مجلس تدوین شد، تصریح کرد: دولت لایحه ای در این خصوص داشت که در ادامه با همکاری مجلس این طرح یکپارچه شد، نهایی شدن این قانون که به‌زودی به فوریت ابلاغ می‌شود به ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها کمک می‌کند و برای تعیین سقف اجاره بها و نیز نظارت بر حسن اجرای آن و نظارت بر بنگاه‌های املاک را فراهم می‌کند. همچنین امکانات تشویقی برای تکمیل سامانه املاک دارد و به شناخت خانه‌های خالی و سوق دادن این خانه‌ها به بازار اجاره کمک می‌کند.

مالیات‌ خانه‌های خالی به سمت نوسازی بافت‌ فرسوده هدایت می‌شود

سخنگوی دولت ادامه داد: مالیات‌های این بخش به سمت نوسازی بافت فرسوده هدایت می‌شود، سال گذشته با افزایش تولید و عرضه مسکن و نیز نظارت بر دفاتر مشاوران املاک و شناسایی و مالیات‌ستانی خانه‌های خالی نرخ تورم ساخت و ساز را مهار کردیم که امیدواریم با این قانون بازار اجاره‌بها را بیشتر کنترل کنیم و به مستاجران کمک شایانی شود.

بیش از ۲.۵ میلیون مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

وی خاطرنشان کرد: ۲ و نیم میلیون مسکن در حال حاضر در فرایند ساخت قرار دارد، مسکن روستایی، انبوه‌سازی خودمالکی و ... در دست اجراست صرفا در بخش مسکن مهر که مربوط به دولت‌های قبل است ،۲۴۰ هزار واحد نیمه تمام داشتیم از سوی دیگر بودجه برای تکمیل آنها نداریم و مربوط به ۱۳ سال قبل است. آورده مردمی هم نداریم چون آن زمان داده بودند منابع بخش خصوصی هم نیست ولی دولت باید با هزینه بالایی آنها را تکمیل کند با این حال بیش از ۱۳۰ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است؛ ۲۵۰ هزار واحد نیروهای مسلح و ۷۲۳ هزار واحد در قالب انبوه‌سازی در دست اجراست. 

بهادری‌جهرمی تاکید کرد: نگاه دولت مسیر جدی خنثی‌سازی تحریم‌هاست و این مسیر را به جدیت پیگیری می‌کند. ایران هیچ گاه ترک کننده مذاکرات نبوده است طرف مقابل باید با در نظر گرفتن واقعیت‌های روز به این موضوع توجه داشته باشد.

برچسب‌ها: