شناسهٔ خبر: 166176 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو

لکوموتیو تعمیر لکوموتیو مدیرکل نیروی کشش شرکت راه‌آهن گفت: پروژه بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو از سال گذشته در کارخانجات کرج شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌آهن، هادی یارجی، مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن درباره وضعیت کابین لکوموتیوها گفت: از سال گذشته پروژه بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو را در کارخانجات کرج شروع کردیم که بدنه و داخل لکوموتیو بازسازی می‌شود تا به لحاظ فنی و هم ظاهری لکوموتیو خوبی داشته باشیم و تابه‌حال ۱۰ لکوموتیو را تحویل گرفته‌ایم.

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه‌آهن گفت: داخل کابین لکوموتیوهای مسافری زیمنس به لحاظ به روز بودن و تکنولوژی بالاتر شرایط بهتری دارد، اما سن لکوموتیوهای باری و مانوری بالاست و به‌خاطر محدودیت‌های منابع مالی و محدودیت‌های مختلف، همیشه اولویت با تعمیرات داخل موتور لکوموتیو بوده و زمانی که پولی تزریق می‌شده صرف این موضوعات می‌شده و معمولاً به ظواهر و کابین لکوموتیو توجهی نشده بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تزریق منابع مالی بیشتر، سرعت کار بیشتر خواهد شد.

یارجی افزود: همچنین در محل قراردادهای تعمیر و نگهداری، موضوع نوسازی داخل لکوموتیو و بازسازی بدنه وجود دارد که باتوجه‌به منابع، اولویت‌بندی می‌شود. باتوجه‌به تأکیدات مدیرعامل راه‌آهن، پروژه ارتقای صندلی‌ها را باتوجه‌به فضای کابین شروع کردیم. هرچند که این پروژه باتوجه‌به مشکلات داخل کابین و سن ناوگان، زمان بر است؛ اما به دنبال این موضوع هستیم.