شناسهٔ خبر: 166178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بنگاه‌های مشاور املاک مشهد بازرسی شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رییس اداره راه و شهرسازی مشهد گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نظارت بر بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات، از بنگاه‌های مشاور املاک شهر مشهد بازرسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، رضا ناصری تاجور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مشهد اظهار کرد: گشت‌های مشترک با هدف نظارت بر دفاتر مشاوره املاک و ساماندهی بازار مسکن با حضور اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در مشهد به طور مستمر و موثر در حال انجام است.

ناصری ادامه داد: در راستای این بازرسی‌ها، بنگاه‌های مشاور املاک سطح شهر مشهد بازرسی و اقدامات لازم برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری در حوزه انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مشهد همچنین اظهار کرد: در شهرستان مشهد ۸۵۱۲ بنگاه فعال وجود دارد، ۳۵۶۲ مشاور املاک پروانه شان منقضی شده است.

وی افزود: در بازرسی‌های به عمل آمده بیشترین تخلفات را عدم نصب بنر اجاره بها، عدم نصب نرم افزار تعیین اجاره بها، عدم دارا بودن نرخ‌نامه جدید، عدم درج کمیسیون در قولنامه، دریافت کمیسیون خارج از قوانین و ضوابط و... می‌توان نام برد که منجر به پلمب بنگاه می‌شود.

گفتنی است از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۶۵ بنگاه پلمب و مجموع اخطارهای ماده ۲۷ منوط به اعضای غیر مجاز حدود ۴۶۷۰ عدد بوده است.