به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با توجه به عبور مسیر ریلی دورود-خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید، عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شده است به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی، این پروژه در سال گذشته ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
همچنین در حال حاضر عملیات اجرایی محدوده دورود تا خرم آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مطالعات مرحله اول حدفاصل خرم آباد- اندیمشک نیز تکمیل شده و مطالعات فاز دوم در دست اقدام است.
بنا به اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از ابتدای سالاری تا کنون ۴ جبهه کاری فعال در پروژه فعالند که در صورت تأمین اعتبار طرح مذکور از محل تهاتر نفت برابر استجازه مقام معظم رهبری عملیات اجرایی تسریع میشود.