شناسهٔ خبر: 100324 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

توافق ایران و پاکستان برای تسهیل عبور کامیون‌های دو کشور با هدف رونق تجاری/بازسازی و نگهداری راه‌ها نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است/کیفی‌سازی قیر، آسفالت و اجزای موثر روسازی راه‌ها با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی

افتتاح جاده توافق ایران و پاکستان برای تسهیل عبور کامیون‌های دو کشور با هدف ترانزیت کالا و رونق تجاری، تاکید بر بازسازی و نگهداری راه‌های موجود با ۳۰ هزار میلیاردتومان منابع مالی، از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

توافق ایران و پاکستان برای تسهیل عبور کامیون‌های دو کشور با هدف ترانزیت کالا و رونق تجاری

یکی از محورهای مورد گفت و گو، عبور کامیون‌های پاکستان از ایران به مقصد ترکیه و اروپا و همچنین عبور کامیون‌های ایران به پاکستان و چین بود. طرف پاکستانی بر تسهیل تردد کامیون‌های عبوری از ایران تاکید کرد. طرف ایرانی نیز در این زمینه قول مساعد داد و مقرر شد عبور کامیون‌های دو کشور با هدف ترانزیت کالا و رونق تجاری ایران و پاکستان تسهیل شود.

بازسازی و نگهداری راه‌ها نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر تحول در ساخت و ساز کشور، از راه‌اندازی مسیر تزانزیتی ایران-فنلاند خبر داد و در خصوص سیاست وزارتخانه در حوزه ساخت اعلام کرد: وزارت راه از شرکت‌های ارایه دهنده دانش نوین در ساخت و ساز حمایت می‌کند. وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه آسفالته در کشور وجود دارد که برای نگهداری و حفاظت از راه‌های موجود به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی و نگهداری راه‌های موجود نیاز داریم.

قاسمی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۶۰ هزار کامیون فرسوده در جاده‌های کشور تردد دارند، تاکید کرد: ناوگان جاده‌ای کشور ناوگان فرسوده‌ای است که نیازمند نوسازی است.

رونمایی از کتاب آمار کمی و کیفی کارخانجات تولید قیر و آسفالت

در سیزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با حضور وزیر راه و شهرسازی ضمن رونمایی از کتاب آمار کمی و کیفی کارخانجات تولید قیر و‌آسفالت از چهره برتر صنعت قیر و‌ آسفالت تقدیر شد.

تدوین مقررات ثابت در حوزه صادرات و تجارت قیر

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی با تاکید بر اینکه اختصاص قیر به ویژه برای مصرف دولتی مداوم و در زمان معین باشد، تاکید کرد: درکشور در حوزه صادرات بخشی از قیر تولیدی کشور، نیازمند تدوین مقررات ثابت در حوزه صادرات و تجارت هستیم.

پیمایش سالانه ۷۰ تا ۷۵ هزار کیلومتر شریان‌های اصلی

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه سالانه بین ۷۰ تا ۷۵ هزار کیلومتر شریان‌های اصلی کشور توسط شرکت پیمایش می‌شود بر تخصیص به موقع و مناسب قیر برای نگهداری راه‌های موجود و کیفیت ارتقای آنها، تاکید کرد.

قیر بر اساس قیمت گذاری در بورس با نرخ رایگان عرضه شود

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر جاده آماده آسفالت در کشور وجود دارد، گفت: مقرر است، طبق قانون، قیر بر اساس قیمت گذاری در بورس با نرخ رایگان عرضه شود.

کیفی‌سازی قیر، آسفالت و اجزای موثر روسازی راه‌ها با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اعلام کرد: با توجه به دغدغه دولت در خصوص وضعیت اقتصادی با تاکید وزیر،مقرر شد تا مرکز تحقیقات مرکز ثقلی برای اندیشه‌ورزی و ارایه راهکارها برای شیوه‌های نوین ساخت و ساز و دیگر موارد مرتبط با ساخت راه‌ها و نگهداری از آنها در بخش‌های مختلف باشد. شکرچی‌زاده گفت: از یکهزار و ۱۳۵ کارخانه تولید آسفالت در کشور ۵۰۹ شرکت توانستند از مرکز تحقیقات گواهینامه فنی دریافت کنند و نظارت مستمر بر آنها نیز برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

افزودن ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری جدید به ناوگان راهداری زمستانی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری جدید و نو به ناوگان راهداری زمستانی استان‌های سردسیر اضافه شده است.

انجام نخستین بازرسی تخصصی از حوزه حمل بار جاده‌ای در شهرستان سیرجان

مدیر عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه‌وشهرسازی از انجام نخستین بازرسی تخصصی این وزارتخانه از پایانه های حمل بار جاده‌ای گلگهر و منطقه سیرجان و رسیدگی به گزارش‌های مردمی از تخلفات خبر داد.