شناسهٔ خبر: 100250 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی:

اختصاص قیر به ویژه برای مصارف دولتی باید به صورت مداوم باشد/تدوین مقررات ثابت در حوزه صادرات و تجارت قیر

سیزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی با تاکید بر اینکه اختصاص قیر به ویژه برای مصرف دولتی مداوم و در زمان معین باشد، تاکید کرد: درکشور در حوزه صادرات بخشی از قیر تولیدی کشور، نیازمند تدوین مقررات ثابت در حوزه صادرات و تجارت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین میرشفیع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه اقتصادی نیز امروز ۱۸ آبان در سیزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با بیان این مطلب  که در شرایط رشد اقتصادی بعد از بحران کرونا قرار داریم گفت: امیدواریم کشور در شرایطی قرار بگیرد که منابع مناسبی وجود داشته باشد و در بحث توسعه راه‌ها بتوان استفاده مطلوب کرد.

وی افزود: مبحث مهم دیگر این است که مدیریت تحول‌گرا مستقر شده و نوید این را می‌دهد که بتوانیم با رویکردهای جدیدی کارهایمان را پیش ببریم. همچنین سرمایه گرانقدر دیگر ما ذخیره انباشته انرژی و دانش در بین شما فعالان صنعت و تولید و.... است که اگر نتوانیم از این فرصت‌ها استفاده مطلوب ببریم مدیون کشور و مردممان خواهیم بود.

میرشفیع ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در حوزه قیر،‌ بحث عدم قطعیت است و این عدم قطعیت در موضوعات مربوط به قیر و آسفالت آزاردهنده است و فرصت‌ها را از بین می‌برد.

وی افزود: ثبات مقررات در حوزه قیر نیز از دیگر موضوعات مهمی است که نیازمند توجه ویژه است. اختصاص قیر بویژه برای مصارف دولتی باید به صورت مداوم باشد و اگر بتوان برای این روند قانون و مقررات ثابتی را ایجاد کرد شرایط را بیش از قبل بهبود خواهد بخشید.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه اقتصادی با اشاره به خسارت بالا در حوزه صادرات قیر و نیاز به صادر کردن بخشی از قیر تولیدی کشور،‌ تدوین مقررات ثابت در حوزه صادرات و تجارت را از دیگر ضروریات حال حاضر کشور برشمرد.

وی تاکید کرد: مدیریت مصرف قیر در جهت ارتقای کیفیت آسفالت، توجه ویژه به نوسازی تجهیزات بخش آسفالت و آموزش عوامل اجرایی باید در اولویت قرار بگیرد.