شناسهٔ خبر: 101347 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

رفع موانع قانونی اجرای پروژه پل زال-مورموری، آزادراه چالوس-رامسر و پروژه ریلی بیرجند-یونسی/آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور کازرون - پل آبگینه/ تلاش برای تکمیل محور کمربندی پاکدشت تا پایان دولت سیزدهم

راه‌های استان مرکزی در پنجمین رده سیستم‌های هوشمند جاده ای کشور رفع موانع قانونی اجرای پروژه پل زال-مورموری، آزادراه چالوس-رامسر و پروژه ریلی بیرجند-یونسی، کریدور شرق-شرق، مدیریت هوشمند سفر‌‌های ناوگان جاده‌ای با سامانه امید از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

رفع موانع قانونی اجرای پروژه پل زال-مورموری، آزادراه چالوس-رامسر و پروژه ریلی بیرجند-یونسی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر رفع موانع قانونی اجرای پروژه‌های پل زال-مورموری، آزادراه چالوس-رامسر و پروژه ریلی بیرجند-یونسی از توافق بانک‌ها برای تسهیم سهم خود در اجرای این پروژه‌ها خبر داد.

هواشناسی جاده ای لازمه اجرای موفق عملیات راهداری زمستانی 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هواشناسی جاده ای را لازمه اجرای موفق عملیات راهداری زمستانی دانست و از اجرای آن پس از وصول پیش بینی هواشناسی توسط کارشناسان این سازمان خبر داد.

کریدور شرق-شرق، فرصتی برای نقش‌آفرینی بین‌المللی و توسعه متوازن 

کریدورهای حمل‌ونقلی و ترانزیتی شریان‌های حیاتی در کالبد اقتصاد هستند و توسعه اقتصادی با وجود این کریدورها همبستگی دارد. در دنیای مدرن، کریدورها و زیرساخت‌های حمل‌ونقل از جمله مهمترین پیش‌نیازهای پیشرفت تلقی می‌شوند و در ایران نیز بر اهمیت توسعه این شریان‌ها تاکید فراوان شده است. 

جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین راه و ترابری در ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی کشور 

نشست هم‌اندیشی معاونت ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی با اعضای انجمن خیرین راه و ترابری به منظور ترغیب و تشویق خیرین در پروژه‌های راهسازی کشور و با هدف ارتقای ایمنی و محرومیت‌زدایی از روستاهای کشور برگزار شد.

مدیریت هوشمند سفر‌‌های ناوگان جاده‌ای با سامانه امید 

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به رعایت شیوه‌نامه‌ها در مقابله با کرونا در سفرهای ناوگان،گفت: از ابتدای آذرماه انجام سفر در ناوگان عمومی فقط با ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت انجام شده است.

برنامه‌های جدید راهبردی تحولی و فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ایجاد فرصت‌های مطالعاتی پسا دکتری همکاری می‌کند.

افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات بودجه‌ای بخش حمل و نقل، پاسخگوی نیاز استان نیست 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات بودجه ای بخش حمل و نقل نسبت به سال ۹۹ خبر داد و تاکید کرد: این افزایش ناچیز است و به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز استان نیست.

رشد ۲۲ درصدی رسیدگی به تخلفات سرمایه‌گذاران مجتمع‌های بین‌راهی 

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌ها از رشد ۲۲ درصدی رسیدگی به تخلفات سرمایه گذاران مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کمیسیون رسیدگی به تخلفات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به ۶ ماهه ابتدای سال قبل خبر داد.

همکاری سازمان راهداری با معاونت علمی ریاست جمهوری در ارتقای بومی سازی فناوری‌های نوین 

معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای، اظهار داشت: فرصت‌های پسا دکتری با همکاری مشترک سازمان راهداری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اجرایی می‌شود.

دیدار مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با نایب رئیس اتاق بازرگانی کشور 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و نایب رئیس اتاق بازرگانی کشور دیدار و گفت و گو کرد.

ورود مسافر غیر ایرانی به کشور از مبدا جنوب آفریقا ممنوع شد 

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ورود مسافر از مبدا کشورهای جنوب آفریقا به کشور ممنوع است.

آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور کازرون - پل آبگینه در استان فارس 

عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور کازرون _ پل آبگینه در استان فارس با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

جابه‌جایی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای 

در گزارش عملکرد سه ماه دولت سیزدهم در حوزه جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۵ مرداد تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در مجموع ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

رشد ۲۶ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تا پایان آبان ۱۴۰۰ 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

اتمام محور چهارخطه شیراز-جهرم-لار حداکثر تا ۴ سال آینده

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اعلام اینکه محور چهارخطه شیراز-جهرم-لار حداکثر تا چهار سال آینده تکمیل می‌شود از نیازمندی این محور به ۳ هزار میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل خبر داد.

تلاش برای تکمیل محور کمربندی پاکدشت تا پایان دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی در بازدید محور کمربندی پاکدشت از تلاش برای اتمام این پروژه تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

وزير راه و شهرسازى از کمربندی پاکدشت بازدید کرد 

وزیر راه و شهرسازی به منظور ساماندهی کمربندی محور پاکدشت از این محور بازدید کرد.