شناسهٔ خبر: 101131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات بودجه‌ای بخش حمل و نقل، پاسخگوی نیاز استان نیست

محبت خواه3.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات بودجه ای بخش حمل و نقل نسبت به سال ۹۹ خبر داد و تاکید کرد: این افزایش ناچیز است و به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز استان نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بودجه اعتبارات برای بخش حمل و نقل  طرح‌های عمران شهری شامل تهیه نقشه کاداستر شهری، نقشه پایه شهرهای استان تهران و تهیه و بازنگری طرح‌های جامع و همچنین طرح‌های حمل و نقل نسبت به سال ۹۹ به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است، اما این میزان از افزایش اعتبارات پاسخگوی هزینه عملیات اجرایی پروژه های مهم زیرساختی استان تهران نیست.

وی با تاکید بر حفظ مسیر جهادی و سازندگی در بخش‌های زیربنایی استان تهران تصریح کرد: مطابق با مواد ۲۷ و۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی و در راستای تمرکززدایی، استفاده بهینه از ظرفیت ها  و جذب سرمایه گذاری های غیردولتی، طرح های ملی و استانی را می توان در چارچوب قانون به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کرد که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آمادگی جذب سرمایه گذار برای اجرای اینگونه طرح‌ها را دارد. 

وی افزود: البته در طرح‌های زیرساختی باید به دنبال مدل‌های جدید سرمایه گذاری باشیم که این مساله از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و معاونت برنامه ریزی وزارت متبوع در دست پیگیری است.

محبت خواه تصریح کرد: قسمت بزرگی از ظرفیت‌های مالی و بودجه‌ای امسال بخشی از مطالبات پیمانکاران اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است که از طریق تهاتر با بدهی‌های بانکی و مالیاتی تسویه و پرداخت می‌شود.

وی مطالبات سال‌های گذشته را قابل توجه دانست و افزود: عدد بزرگی از اعتبارات عمرانی هر سال صرف پرداخت بدهی سال‌های گذشته می شود که رقم بزرگی است.