شناسهٔ خبر: 104243 - سرویس جاده‌ای

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ۱۵ درصدی جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته/ توافق ایران و آذربایجان برای افزایش ترانزیت بین دو کشور

تردد جاده ای.jpg امضای توافقنامه ساخت پل جاده‌ای در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، رشد ۱۵ درصدی جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و توافق ایران و آذربایجان برای افزایش ترانزیت بین دو کشور برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بازدید معاون اول رییس جمهور از مرکز مانیتورینگ مدیریت راه‌های کشور

معاون اول رییس جمهور در پی بارش‌های گسترده اخیر به همراه مدیر راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مرکز مانیتورینگ مدیریت این سازمان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور قرار گرفت.

جاده و زیرساخت‌ها نقشی در تصادفات زنجیره‌ای اخیر نداشت

روزنامه آرمان ملی در پی تصادفات زنجیره‌ای جاده‌ای در دو هفته اخیر،‌ اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «مرگ‌های جاده‌ای جای کرونا را گرفت» کرد که با جوابیه روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی همراه شد.

افزایش ۱۵ درصدی جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته/جابه‌جایی ۷۶ میلیون مسافر توسط ناوگان عمومی جاده‌ای

جابه‌جایی ۷۶ میلیون مسافر توسط حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ به‌شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند

وزیر راه و شهرسازی به منظور پیگیری و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور ایران و آذربایجان از قلمرو یکدیگر، به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

بازدید بیش از ۲۲۰۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در خراسان جنوبی

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از بازدید فنی ۲۲۰۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی استان از ابتدای سال تا پایان آذرماه خبرداد.

بازگشایی محورهای شریانی بیرجند- قاین و بیرجند- سربیشه با تلاش عوامل راهداری

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با توجه به فعال بودن قرارگاه استانی راهداری زمستانی، از ابتدای طرح راهداری زمستانی بیش از ۳۰ باب راهدارخانه و بیش از ۵۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

ایران و آذربایجان برای افزایش ترانزیت بین دو کشور توافق می‌کنند

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که با هدف پیگیری طرح‌های زیرساختی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است از توافق دو کشور برای افزایش ترانزیت خبر داد.

حمل کالاهای ایرانی به مسکو ٣ روزه شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت پل آستاراچای تاثیر قابل توجهی در افزایش حجم ترانزیت ایران و آذربایجان خواهد داشت و همچنین کالاهای ایرانی ظرف ٣ روز به مسکو می‌رسد.

دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان

رئیس جمهور آذربایجان ابراز امیدواری کرد که شرکت های ایرانی برای ساخت و ساز در سرزمین‌های تازه آزاده شده این کشور از جنگ سال گذشته قره باغ حضور پیدا کنند.

امضای توافقنامه ساخت پل جاده ای در مرز ایران و جمهوری آذربایجان

توافق نامه ساخت پل جاده ای بر روی رودخانه "آستاراچای" در مرز دو کشور ایران و آذربایجان در باکو به امضا رسید.

برای برطرف شدن کمبود ماشین آلات راهداری کمک می‌کنیم

وزیر کشور در بازدید از راهدارخانه صلوات‌آباد سنندج، به وضعیت ماشین‌آلات راهداری‌ اشاره کرد و گفت: در حد امکان کمک خواهیم کرد تا کمبودها برطرف شود.