شناسهٔ خبر: 104218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر کشور در بازدید از راهدارخانه صلوات آباد سنندج تاکید کرد:

برای برطرف شدن کمبود ماشین آلات راهداری کمک می‌کنیم

محمد راشد مدرس گرجی وزیر کشور در بازدید از راهدارخانه صلوات‌آباد سنندج ، به وضعیت ماشین‌آلات راهداری‌ اشاره کرد و گفت: در حد امکان کمک خواهیم کرد تا کمبودها برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان، احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از راهدارخانه صلوات‌آباد سنندج اظهار کرد: برخی‌ تلاش داشتند وضعیت کردستان را بحرانی و غیرعادی نشان دهند اما با آن حجم برف و برودت منفی ۳۰ درجه‌ای هیچ مشکل حادی در استان پیش نیامده و این بسیار اتفاق خوبی که جای تشکر دارد.

وی به وضعیت ماشین‌آلات راهداری‌ اشاره کرد و وعده داد در حد امکان کمک خواهد کرد تا کمبودها برطرف شود.

در این بازدید محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان اظهار کرد: در دو موج بارشی اخیر در استان بیش از ۷۰۰ هزار تن برف روبی انجام شده است. در قسمت برون شهری با ۵۰۰ نفر پرسنل و ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات در طول ۸ هزار کیلومتر شبکه راه های استان که شامل یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شهری و ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی خدمات راهداری را انجام داده ایم.

مدرس گرجی افزود: از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی ۳ هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه آسفالته است و با توجه به برودت هوا و کولاکی که در استان وجود داشت راه های اصلی را در اولویت و در همین راستا محدودیت‌های ترافیکی مختلف اعمال شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از راه های برون شهری استان موقعیت کوهستانی دارند، افزود: این وضعیت نوع خدمات رسانی را در استان نسبت به سایر استان ها سخت تر خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کردستان اضافه کرد: طی چند روز اخیر ۱۱۶ هزار تماس با سامانه گویا ۱۴۱ استان کردستان برقرار شده است، که به ۱۵ هزار پیام به صورت مستقیم پاسخ داده شده است

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری ، مشکلی در خدمات رسانی به مردم نداشتیم. مشکلی اگر وجود داشته باشد مربوط به خراب شدن آسفالت جاده ها به دلیل نمک پاشی و برف روبی زیاد و همچنین خرابی ماشین آلات راهداری است.

انتهای پیام/