شناسهٔ خبر: 104586 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

بهره‌برداری از ۱۱۶ پروژه حوزه مسکن و شهرسازی با اعتبار بیش از ۱۰۰۰میلیاردتومان/ارایه پیشنهاد گسترش کمک‌ودیعه مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۱

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم بهره‌برداری از ۱۱۶ پروژه حوزه مسکن و شهرسازی با اعتبار بیش از ۱۰۰۰میلیاردتومان، ارایه پیشنهاد گسترش کمک‌ودیعه مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۱ بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بهره‌برداری از ۱۱۶ پروژه حوزه مسکن و شهرسازی با اعتبار بیش از ۱۰۰۰میلیاردتومان

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر ۱۱۶ پروژه در حوزه مسکن و شهرسازی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰ میلیاردتومان افتتاح می‌شود. بر این اساس در بخش مسکن، ۱۱۶ پروژه شامل پروژه‌های بیمارستانی، پروژه‌های بازآفرینی شهری و پروژه‌های مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۶۰ میلیاردتومان افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح شامل ۲ پروژه بیمارستانی در استان‌های فارس و سمنان با ۴۳۱ میلیاردتومان اعتبار، ۲۱ پروژه مرتبط با بازآفرینی شهری با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان و ۹۵ پروژه مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید با اعتباری بالغ بر ۶۰۶ میلیاردتومان است.

بیمارستان‌های جهرم و مهدیشهر با ۴۱۲ تخت افتتاح می‌شود

دو بیمارستان جهرم و ۱۵ خرداد مهدیشهر با مجموع ۴۱۲ تخت در استان‌‌های فارس و سمنان احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

ارایه پیشنهاد گسترش کمک‌ودیعه مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۱

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارایه پیشنهاد گسترش کمک ودیعه مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: چنانچه با این پیشنهاد موافقت شود کمک قابل توجهی به مستاجران خواهد شد.

تدوین بسته جامع تشویقی برای مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برنامه‌های پیش‌روی این شرکت برای ماه‌های آتی را تشریح کرد. آیینی در بیان جزئیات اقدامات شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد: در گام اول با شهرداری‌ها در حال توافقات پی‌در‌پی هستیم تا شهرداری‌های شهرهای گوناگون برابر با آنچه که در قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری آمده است تا ۷۰ درصد در عوارض صدور پروانه و تراکم ساخت در بافت‌ها تخفیف بدهند که عمدتا تا ۱۰۰ درصد تخفیف نیز در این مورد اعمال می‌شود. در مقابل دولت باید با راهکارهایی این تخفیف‌ها را جبران می‌کند.

مکانیابی و مطالعه ۴۰ موقعیت برای ایجاد شهرک‌های مسکونی

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام این خبر که مطالعه و مکانیابی ۴۰ موقعیت برای ایجاد شهرک‌های مسکونی در حال انجام است از امکان‌سنجی ایجاد شهرک‌های خصوصی موضوعی خبر داد.

قبل از اتمام سال پروژه‌های نیمه‌تمام سنواتی تعیین‌تکلیف می‌شود

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام سنوانی قبل از اتمام سال خبر داد.

میانگین ساخت واحد‌های نهضت ملی متری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید سیاست‌های پیش‌روی شهرهای جدید را در دولت سیزدهم تشریح کرد. جعفری با اشاره به اینکه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با میانگین قیمت هر متر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان احداث خواهد شد، اعلام کرد: پیشنهادهایی برای مدیریت کاهش هزینه تولید مسکن در بودجه ۱۴۰۱ ارایه شده است که چنانچه مصوب شود در مدیریت زنجیره تولید مصالح ساختمانی و کاهش قیمت تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

جعفری همچنین با تاکید بر اینکه در احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن توجه به شعار حمایت از تولید داخلی مورد توجه شرکت عمران شهرهای جدید است، گفت: نگاه ما در احداث واحدهای مسکونی توجه به تولید داخل است و در عین حال در کنار آن تلاش می کنیم تا از ظرفیت رقابت و بهره‌مندی از تکنولوژی ساخت کشورهای موفق استفاده کنیم.

افتتاح و بهره‌برداری از ۲۱ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری ایران در دهه فجر امسال از ۲۱ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان رونمایی می‌کند.

افتتاح ۸ هزار و ۶۱۶ واحد مسکن مهر

شرکت عمران شهرهای جدید در دهه فجر امسال علاوه بر افتتاح ۸ هزار و ۶۱۶ واحد مسکونی مهر در هفت شهر جدید، ۹۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۶۰۶ میلیاردتومان را افتتاح می‌کند.