شناسهٔ خبر: 105706 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

واردات کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی ۹۲ درصد و از بندر چابهار ۷۰ درصد رشد داشت/ خط دریایی مسافری ایران - قطر قبل از جام جهانی برقرار می‌شود

کالاهای اساسی اعلام برقراری خط دریایی مسافری ایران - قطر قبل از جام جهانی، افزایش ۹۲ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی و رشد بیش از ۷۰ درصدی واردات این کالاها از بندر چابهار، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم رویدادهایی که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

برقراری خط دریایی مسافری ایران - قطر قبل از جام جهانی

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با افزایش کانتینرهای یخچالی، بخشی از مشکلات مربوط به صادرات کالاهای غذایی به قطر رفع شده است و برای رشد مبادلات، شناورهای سنتی نوسازی می‌شود.

توافق ایران و قطر برای ایجاد خطوط منظم کشتیرانی

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با همتای قطری خود در سفر به این کشور برای راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و همچنین توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران خبر داد.

افتتاح نخستین اسکله شناور تفریحی و گردشگری بوشهر/ صرف اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های دریایی در استان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به بهره‌برداری از چندین پروژه این اداره‌کل همزمان با دهه فجر امسال، گفت: برای افتتاح این پروژه‌ها ۱۵۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار صرف شد.

تعمیر اساسی ۲۲ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی از ابتدای سال تاکنون

از ابتدای سال تاکنون، ۲۲ فروند انواع شناور در محوطه تعمیراتی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر اساسی شده یا درحال بازسازی هستند.

امکان تردد انواع کشتی‌های اقیانوس‌پیمای تجاری و نفتکش از بندر امام (ره) به نقاط مختلف جهان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه بندر امام خمینی (ره) به عنوان نزدیکترین بندر جنوبی ایران به کشورهای ترکیه، عراق و کشورهای حوزه قفقاز و خلیج فارس محسوب می‌شود، گفت: امکان ترانزیت کالا از این بندر برای کشورهای همسایه با هزینه کمتر و سرعت بیشتر میسر است.

افزایش ۹۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهید رجایی/ پهلوگیری ۶۶ فروند انواع کالاهای اساسی طی ۱۱ ماهه سال جاری/ بیش از ۲۰۴ هزار تن کالا در نوبت تخلیه

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از واردات ۳ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۱۴ تن انواع کالای اساسی طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: واردات این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش بیش از ۷۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار/ صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی بیش از ۴ برابر رشد داشته است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از افزایش بیش از ۷۰ درصدی واردات کالاهای اساسی و رشد بیش از ۴ برابری صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از بندر چابهار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

کاهش رسوب کالاهای اساسی در بندر امام (ره) با تسهیل و تسریع در فرآیند خروج کالاها

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، به دنبال تسهیل و تسریع در فرآیند ترخیص و بارگیری کالاهای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری در بندر امام (ره) رسوب کالای اساسی در انبارهای این مجتمع بندری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

شرح ردیف پایه فعالیت‌های دریایی و ساحلی تدوین شد/ گامی بلند در توسعه زیرساخت‌های دریایی و ساحلی کشور

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه و تدوین شرح ردیف پایه فهرست فعالیت‌های امور دریایی و ساحلی خبر داد و گفت: این اقدام گامی بلند و موثر در توسعه زیرساخت‌های دریایی و ساحلی کشور است.

آمادگی بندر چابهار برای ترانزیت محموله‌های اهدایی هند به افغانستان

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل بندر چابهار برای ترانزیت محموله‌های اهدایی هند به افغانستان خبر داد.