شناسهٔ خبر: 105470 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به قطر اعلام کرد:

توافق ایران و قطر برای ایجاد خطوط منظم کشتیرانی/ بررسی گسترش همکاری های اقتصادی ایران و قطر همزمان با سفر رئیس جمهور

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با همتای قطری خود در سفر به این کشور برای راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و همچنین توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به قطر  از مذاکره با همتای قطری خود در سفر به این کشور برای راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و همچنین توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران خبر داد.

قاسمیپیش از سفر به قطر با اشاره به اینکه سفر به این کشور و مذاکره با همتای قطری از مدت‌ها قبل، پیش بینی شده بود گفت: در سفر به این کشور راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم این سفر زمینه ساز دیدار‌ها و مذاکرات بازرگانان دو کشور در آینده نزدیک و با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور باشد.

وی با اشاره به سطح بالای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور افزود: در این سفر همچنین بازدید‌هایی از بنادر تجاری و فرودگاه‌های قطر خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با توجه به عزم مقامات سیاسی دو کشور برای ارتقای روابط، زمینه‌های همکاری فعالان اقتصادی دو طرف را فراهم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور به قطر که روز دوشنبه انجام خواهد شد، افزود: امیدواریم با حضور رئیس جمهور نیز، به توافقات خوبی در زمینه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دست پیدا کنیم.

قاسمی با اشاره به اهمیت راهبردی کشور ایران در منطقه و وقوع آن در تقاطع کریدور‌های شرقی غربی و شمالی جنوبی، افزود: توسعه روابط با کشور‌های همسایه از راهبرد‌های اصلی سیاسی و اقتصادی دولت است و ما تاکنون در سفر‌های مختلفی که داشته ایم تلاش کرده ایم زمینه گسترش روابط دو. کشور را فراهم کنیم.