شناسهٔ خبر: 105651 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

شرح ردیف پایه فعالیت‌های دریایی و ساحلی تدوین شد/ گامی بلند در توسعه زیرساخت‌های دریایی و ساحلی کشور

محمد رضا الهیار عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه و تدوین شرح ردیف پایه فهرست فعالیت‌های امور دریایی و ساحلی خبر داد و گفت: این اقدام گامی بلند و موثر در توسعه زیرساخت‌های دریایی و ساحلی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار در آستانه روز مهندس با تبریک این روز به جامعه مهندسی کشور به ویژه مهندسان حوزه ساحلی و دریایی اعم از مهندسان مشاور، پیمانکاران، کارشناسان و متخصصان، اظهار کرد: شرح ردیف فعالیت‌های امور دریایی و ساحلی تهیه شد و ابلاغ آن در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها انتظار و نیاز جامعه مهندسی دریایی کشور و عدم وجود فهرست بهای فعالیت‌های امور دریایی و ساحلی، شرح ردیف این فعالیت‌ها توسط معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با مشارکت و همکاری مشاوران منتخب گروه بندرسازی جامعه مهندسان مشاور ایران، نمایندگان منتخب پیمانکاران دریایی و نیز هماهنگی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و جهت درج در سامانه سافات سازمان برنامه و بودجه و نهایتا انتشار آن در سال آینده اقدام شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه انتظار می رود با تهیه و تدوین این فهرست و مشخصات فنی عمومی منضم به آن، گام بلند و موثری در ارتقاء زیرساخت های دریایی و ساحلی کشور، برداشته شود، گفت: همسان‌سازی و وحدت رویه در تنظیم برآورد پروژه ها، انضباط مالی و تبیین فعالیت‌های مرتبط با اجرای کارهای دریایی و ساحلی، از دیگر اهدافی است که با تهیه شرح ردیف فعالیت های امور دریایی و ساحلی، محقق می‌شود.

اله‌یار با بیان اینکه شرح ردیف فعالیت های امور دریایی و ساحلی از اوایل سال ۱۳۹۸ آغاز و در چهار بخش تدوین شده است، عنوان کرد: عملیات لایروبی و استحصال، احداث موج شکن های سنگی، بهسازی زمین و روسازی محوطه های بندری و نیز احداث انواع اسکله‌ها، چهار بخش مربوطه را شامل می‌شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه تهیه شرح ردیف فعالیت های دریایی و ساحلی کشور با تولی گری سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه  فهرست بهادار در مرحله بعد از این انجام می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان تصریح کرد: این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ داده است و می‌تواند کمک کند تا پروژه‌ها و تجارب در بحث آنالیز فعالیت‌های دریایی انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌یار با اشاره به اینکه در تهیه آن از توان تخصصی مهندسین مشاور، پیمانکاران مجرب و اساتید دانشگاه و همچنین کارشناسان خبره سازمان و بنادرو دریانوردی در قالب چندین هزار ساعت کار کارشناسی استفاده شده است، از همراهی، حمایت و اعتماد سازمان برنامه و بودجه ( دفتر نظام فنی و اجرایی کشور) و تلاش ارزشمند تمامی دست اندرکاران تدوین این شرح فعالیت ها قدردانی کرد.