شناسهٔ خبر: 107674 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ۴۷ درصدی استقبال مردم از سفرهای ریلی/فرصت طلایی فعال سازی کریدور ریلی چین به اروپا از مسیر ایران

قطار از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به افزایش ۴۷ درصدی سفرهای نوروزی از طریق ناوگان ریلی و ضرورت فعال سازی کریدور ریلی چین به اروپا از مسیر ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

افتتاح مهمترین پروژه ریلی در استان آذربایجان شرقی طی چند ماه آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن میانه – تبریز حدفاصل بستان آباد مهمترین پروژه ریلی استان آذربایجان شرقی طی چند ماه آینده به عنوان اولین پروژه ریلی دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.

سرمایه شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزایش یافت

هیأت وزیران با اصلاح اساسنامه شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد.

بررسی ۲ طرح‌ جامع جدید در پایانه‌های مرزی

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲ طرح‌ جامع جدید برای پایانه‌های مرزی میلک و رازی نشست ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است/ نیاز به تقویت امید جهت ایجاد جهش در حمل و نقل ریلی

مدیرعامل شرکت راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی را گلوگاه جهش اقتصادی کشور دانست و گفت: اکنون مسئولان ارشد نیز به این موضوع باور دارند.

رشد ۴۷ درصدی سفرهای نوروزی از طریق ناوگان ریلی/استان خوزستان بیشترین تردد نوروزی را ثبت کرد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی در سال جاری از رشد ۴۷ درصدی سفرهای ریلی و افزایش ۴۱ درصدی سفرهای جاده‌ای با وسائط نقلیه شخصی از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

ضرورت تغییر رویکرد در اولویت‌بندی طرح‌های حمل و نقل/ استفاده از دانش روز در اجرای پروژه‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تغییر در روش‌های اجرای پروژه‌های حمل و نقل بر مبنای دانش های نوین روز یک اصل اساسی است.

رشد ۵۰ درصدی مسافران ریلی مشهد در نوروز ۱۴۰۱/مدت تاخیر قطارهای خراسان به ۳.۵ دقیقه رسید

مدیر کل راه آهن استان خراسان از افزایش ۵۰ درصدی میزان جابجایی مسافران نوروزی از طریق قطار به مبدا و مقصد خراسان طی مدت ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

ضرورت فعال سازی کریدور ریلی چین به اروپا از مسیر ایران/رشد ترانزیت ریلی از مرز سرخس

مدیر عامل شرکت راه آهن طی بازدید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از راه آهن بین‌‌المللی سرخس بر فعال کردن کریدور ریلی چین به اروپا از مسیر ایران به عنوان یک فرصت طلایی تاکید کرد.