شناسهٔ خبر: 107484 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه آهن استان خراسان خبر داد؛

رشد ۵۰ درصدی مسافران ریلی مشهد در نوروز ۱۴۰۱/مدت تاخیر قطارهای خراسان به ۳.۵ دقیقه رسید

قطار مدیر کل راه آهن استان خراسان از افزایش ۵۰ درصدی میزان جابجایی مسافران نوروزی از طریق قطار به مبدا و مقصد خراسان طی مدت ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

مصطفی نصیری ورگ، مدیرکل راه آهن استان خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره میزان جابجایی مسافران از طریق راه آهن خراسان در تعطیلات نوروز اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ که زمان اوج سفرهای نوروزی محسوب می‌شود، حدود ۸۰۰ هزار نفر از طریق قطار وارد خراسان شده و یا از این استان خارج شده‌اند.

نصیری خاطر نشان کرد: تعداد مسافران ورودی و خروجی این استان تقریبا برابر است و از ۸۰۰ هزار نفر مسافر خراسان، بیش از ۹۵ درصد آن‌ها با مقصد یا مبداء مشهد بوده‌اند.

مدیرکل راه آهن استان خراسان خاطر نشان کرد: تعدا جابجایی مسافران نوروزی از طریق راه آهن استان خراسان در سال گذشته ۵۴۰ هزار نفر بود که در نوروز سال جاری و تا کنون ۲۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان جابجایی مسافران نوروزی با قطار در راه آهن خراسان طی این  مدت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته، افزود: این در حالی است که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با کرونا ظرفیت مسافرگیری قطارها نیز با محدودیت همراه بود.

نصیری با اشاره به استقبال مردم از ناوگان حمل و نقل ریلی در سفرهای نوروزی، درباره تعداد قطارهای اعزامی خاطر نشان کرد: به طور میانگین روزانه ۷۸ رام قطار مسافربری از راه آهن استان خراسان تردد می‌کند.

مدیر کل راه آهن استان خراسان از کاهش میزان تاخیرها در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌ مدت مشابه سال گذشته، میزان تاخیر قطارهای نوروزی ۷ دقیقه بود که در نوروز ۱۴۰۱ به ۳.۵ دقیقه کاهش یافت.

گفتنی است همزمان با نوروز ۱۴۰۱ شمار مقاصد سفرهای ریلی از مشهد به ۲۷ شهر و مرکز استان افزایش یافت.

راه آهن مشهد رتبه اول مسافری را در قطارهای بین شهری کشور دارد، رتبه دوم جابجایی مسافر متعلق به راه آهن تهران و رتبه سوم متعلق به راه آهن قم است.

انتهای پیام/