شناسهٔ خبر: 107711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

افتتاح مهمترین پروژه ریلی در استان آذربایجان شرقی طی چند ماه آینده

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن میانه – تبریز حدفاصل بستان آباد مهمترین پروژه ریلی استان آذربایجان شرقی طی چند ماه آینده به عنوان اولین پروژه ریلی دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محورهای استان آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی حدود ۴۳۰ کیلومتر برنامه آزادراهی وجود دارد و همچنین نزدیک به ۶۷۰ کیلومتر دربرنامه بزرگراهی عملیات اجرایی باید انجام شود.

 وی با اشاره به اجرای چهار  آزاد راه در سراسر استان آذربایجان شرقی گفت: این تعداد بیشترین تعداد آزادراه در یک استان است.

خادمی در بازدید از پروژه ریلی آذربایجان شرقی گفت: مهمترین پروژه ریلی استان آذربایجان شرقی به نام راه آهن میانه – تبریز حدفاصل بستان آباد با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آخرین مراحل اجرایی را طی می کند که نسبت به راه آهن فعلی یک مسیر میانبر است و در حدود ۱۱۵ کیلومتر طول مسیر را کوتاه می کند و زمان سفر را در بخش ریلی ۴ الی ۵ ساعت در بخش ریلی به سمت تهران کوتاه خواهد کرد. طی برنامه ریزی های انجام شده در چند ماه آینده به عنوان اولین پروژه ریلی دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: برای این پروژه عظیم قریب به ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و ارزش به روز پروژه ۴۵۰۰ میلیارد تومان است. برای تکمیل عملیات در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش روسازی و نصب سیستم های ارتباطی و همچنین تکمیل ایستگاه خاوران در تبریز  اعتبار نیاز است که امیدواریم در چند ماه آینده با تامین مالی ۵۰۰میلیاردی این مسیر ریلی را آماده بهره برداری کنیم .

خادمی ابراز امیدواری کرد در سفر هئیت دولت به استان آذربایجان شرقی تامین مالی این پروژه انجام شود و مراحل نهایی و اتمام پروژه صورت گیرد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این پروژه ریلی برای استان آذربایجان شرقی افزود: این پروژه ریلی یکی از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی است که زیرسازی آن به صورت دوخطه از میانه به تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر انجام شده است و روسازی آن هم به صورت یک خطه برای بهره برداری سریعتر درحال اتمام است که امیدواریم هرچه سریعتر  تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی در ادامه ضمن بازدید آزادراه کنار گذر تبریز یا همان قطعه ششم آزادراه تبریز به ارومیه گفت: این کنارگذر تاکنون پیشرفت ۱۵ درصدی داشته است و تصمیمات برای تسهیل در اجرای این پروژه به عمل آمده است.

 خادمی در مورد پروژه آزادراه تبریز به مرند نیز گفت: این پروژه با روند خوبی در حال انجام است و  عملیات اجرایی آزادراه مراغه به هشترود نیز به عنوان یکی از پروژه های آزادراهی با روند خوبی درحال اجراست و امیدواریم دو پروژه طی امسال و سال آینده به بهره برداری برسد و در سال ۱۴۰۱ بخش عمده پروژه مراغه به هشترود و سال ۱۴۰۲ پروژه آزادراه تبریز به مرند آماده بهره برداری شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه های بزرگراهی تصریح کرد: در بخش پروژه های بزرگراهی۶۷۰ کیلومتر در دستور کار بوده است که ۲۳۰ کیلومتر در حال عملیات اجرایی است و  امیدواریم با تامین مالی این پروژه از سوی هئیت دولت در ظرف ۴ سال آینده ۲۳۰ کیلومتر  این پروژه به عنوان باند دوم تحویل داده شود.