شناسهٔ خبر: 109341 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

پهلودهی ۱۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ تخفیف تعرفه‌ای ۹۰ درصدی برای خط کشتیرانی بوشهر-خارگ/ احداث و بهره‌برداری از انبار چندمنظوره ۹۰۰۰ متری بندر شهید بهشتی پیش از موعد

بندر امام خمینی پهلودهی ۱۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی، اعلام تخفیف تعرفه‌ای ۹۰ درصدی برای خط کشتیرانی بوشهر-خارگ و احداث و بهره‌برداری از انبار چندمنظوره ۹۰۰۰ متری در بندر شهید بهشتی پیش از موعد، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

پهلودهی ۱۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی

از ابتدای فروردین تا نیمه اردیبشت ماه در مجموع ۱۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

آخرین وضعیت طرح تحویل صنایع دریایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت طرح تحول صنایع دریایی کشور گفت: قرار است ۸۳ فروند شناور ساخته شود که عمده تحویل‌ها مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

ارائه تسهیلات و تخفیف تعرفه‌ای ۹۰ درصدی برای خط کشتیرانی بوشهر-خارگ

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از همکاری ویژه‌ در بخش سوخت یارانه‌ای و تعمیرات کشتی باری-مسافری در بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خبر داد.

افزایش ۱۷۹ درصدی صادرات در بندر تیاب استان هرمزگان تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۷۹ درصدی صادرات در بندر تیاب گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۱ تن انواع کالا از بندر تاریخی تیاب به کشورهای هدف صادر شد.

لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر در دستور کار

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از انتخاب پیمانکار جهت انجام لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر در آینده نزدیک خبر داد.

احداث و بهره‌برداری از انبار چندمنظوره ۹۰۰۰ متری بندر شهید بهشتی پیش از موعد

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری پیش از موعد پروژه سرمایه‌گذاری احداث انبار ۹۰۰۰ متری چندمنظوره در بندر شهید بهشتی خبر داد.

سواحلِ در اختیار نهادهای دولتی و نظامی در مازندران به طور کامل آزادسازی شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در استان مازندران، سواحلی که در اختیار نهادهای دولتی و نظامی بود، به طور کامل آزادسازی شده است.