شناسهٔ خبر: 109122 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد:‌

افزایش ۱۷۹ درصدی صادرات در بندر تیاب استان هرمزگان تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال/ بنادر کوچک کانونی مناسب برای اشتغال‌ و بهره‌وری اقتصادی در سواحل مکران

بندر تیاب مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۷۹ درصدی صادرات در بندر تیاب گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۱ تن انواع کالا از بندر تاریخی تیاب به کشورهای هدف صادر شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح عملکرد بندر تیاب تا ۱۵ اردیبهشت امسال، میزان صادرات انواع کالا از این بندر تجاری و تاریخی به کشورهای حاشیه خلیج فارس را ۸۱ تن اعلام کرد.

وی عمده کالاهای صادر شده را تن ماهی، میوه و تره بار برشمرد و یادآور شد: بندر تیاب از جمله بنادر حوزه شرق هرمزگان است که با دارا بودن مزیت تجاری و مسافری نقش مهمی در عرصه توسعه دریامحور و ایجاد اشتغال در  منطقه ایفا می‌کند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه بنادر کوچک زمینه‌ساز اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار در سواحل مکران هستند، اضافه کرد: کارنامه عملکردی بندر تیاب از ابتدای سال تا کنون مبین این موضوع است که  ارتقاء زیر ساخت‌ها و روساخت‌ها عامل فزآینده‌ای در افزایش بهره‌وری وترقی جایگاه بندر تیاب بوده است.

یادآورذی می‌شود، بندر تیاب با ۸.۲ هکتار مساحت اراضی پسکرانه، دارای تاسیسات دریایی و تاسیسات خشکی (ساختمان، روشنایی و دیوارکشی) پیرامون بندر است. از تاسیسات دریایی موجود در این بندر تاریخی می‌توان به یک پست اسکله موازی ساحل (مسیر خور) از نوع شمع ردیفی به طول ۸۰ متر که جهت پهلودهی به لنج‌ها استفاده می‌شود، اشاره کرد.