شناسهٔ خبر: 111898 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش تجهیزات دانش‌بنیان در بنادر کشور/ حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد/ پیش‌بینی ۱۲ تا ۱۶ ماه زمان برای احیای خلیج گرگان/ تخلیه‌وبارگیری ۵۱ میلیون تن کالا در بنادر ایران طی ۳ ماهه اول امسال

بنادر غرب هرمزگان افزایش تجهیزات دانش‌بنیان در بنادر کشور حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد، پیش‌بینی ۱۲ تا ۱۶ ماه زمان برای احیای خلیج گرگان و اعلام تخلیه و بارگیری ۵۱ میلیون تن کالا در بنادر کشور طی ۳ ماهه اول امسال، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

افزایش تجهیزات دانش‌بنیان در بنادر کشور

در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ قطعات و تجهیزات دانش‌بنیان در بنادر کشور در حال افزایش است و همزمان برنامه‌ریزی برای استقرار سامانه مدیریت هوشمند ترافیک درون بندری ادامه دارد.

جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد آمار جابه‌جایی مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: با از سرگیری فعالیت خط مسافری بین‌المللی بندر شهید باهنر - بندر شارجه بیش از ۴۰۰۰ نفر مسافر در این مسیر جابه‌جا شده‌اند.

تکرار رکورد سال گذشته تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

گزارش عملکرد آماری، پایش و کنترل آماری ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در بخش دریایی از تخلیه و بارگیری ۲۴ میلیون تن کالا در بنادر کشور و افزایش ۱۵۳ درصدی جابه‌جایی مسافران دریایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور تا پایان ‌خرداد؛ ۹۰ هزار TEU کالای کانتینری و ۶.۷ میلیون تنی کالای غیرکانتینری

تا چ‌هارم تیرماه سال جاری موجودی کالاهای کانتینری در بنادر کشور معادل ۸۹ هزار و ۸۳۸ TEU، موجودی کالاهای غیرکانتینری ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۲۶۱ تن و موجودی کالاهای اساسی معادل ۳ میلیون و ۸ هزار و ۸۴۸ تن بوده است.

حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد

مدیرکل برنامه، بودجه سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت اسکله رو - رو ریلی در حال ساخت در بندر امیرآباد، گفت: مقرر شد بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم، این پروژه طی مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد.

کشتی توقیف شده ایران در یونان آزاد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی توقیف شده ایران در یونان آزاد شد، گفت: دریانوردان ایرانی با وجود تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

پیش‌بینی ۱۲ تا ۱۶ ماه زمان برای احیای خلیج گرگان

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان مبلغ قرارداد منعقده با پیمانکار پروژه احیای خلیج گرگان را در مرحله اول بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورتی که تمامی کارها به صورت مطلوب پیش برود، پیش‌بینی ما این است که ۱۲ تا ۱۶ ماه برای اتمام کار، زمان نیاز باشد.

تخلیه و بارگیری حدود ۱۱ میلیون تن کالا در بندر امام (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از تخلیه و بارگیری نزدیک به ۱۱ میلیون تن انواع کالا از ابتدای امسال تاکنون در مجتمع بندری امام خمینی (ره) و صنایع همجوار خبر داد.

افزایش ایمنی بنادر کشور با الحاق ۴۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی به ناوگان بنادر

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از الحاق ۴۰ دستگاه انواع خودرو آتش‌نشانی به ناوگان آتش‌نشانی بنادر کشور خبر داد و گفت: افزایش ایمنی بنادر با نوسازی و کاهش سن ناوگان آتش‌ نشانی بنادر کشور در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد.

تخلیه‌وبارگیری ۵۱ میلیون تن کالا در بنادر ایران طی ۳ ماهه اول امسال

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۳ ماهه نخست امسال ، معادل ۵۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۳۰۶ تن بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

حمل پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر کشور طی سه ماه

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری از حمل پنج میلیون و ۵۰۰ هزارتن کالای اساسی از بنادر کشور از ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.