شناسهٔ خبر: 111804 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

کشتی توقیف شده ایران در یونان آزاد شد/ حرکت شناور ایرانی برای دریافت محموله نفتی/ دریانوردان ایرانی با وجود مخاطرات متعدد با شجاعت به فعالیت خود ادامه داده‌اند/ نیاز کشور به ۵۰۰۰ نیروی افسر در بخش کشتیرانی

علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی توقیف شده ایران در یونان آزاد شد، گفت: دریانوردان ایرانی با وجود تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روز جهانی دریانورد، با بیان اینکه دریانوردان ایرانی طی سال‌های گذشته با وجود تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند، تصریح کرد: کشور به ۵۰۰۰ نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز دارد لذا با توسعه بخش آموزش می‌بایست برای رفع این نیاز اقدام کرد.

وی درباره آموزش دریانوردان اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های دریایی کشور از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود، دریانورد باید برای زمان بازگشت به خشکی مدرکی تحصیلی برای تداوم فعالیت خود در بخش‌های مربوطه در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و ارتش خواست که از ظرفیت‌های آموزشی این دو نیرو برای تربیت دریانورد استفاده شود.

ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور

وی با اشاره به نوسازی و توسعه ناوگان دریایی، افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مولفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که ضرورت دارد نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

صفایی با اشاره به بازیابی کریدور شمال - جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشتی‌های رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.

نیروهای نظامی دریایی کشور، امنیت شناورها را تامین می کنند

وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان، اظهار کرد: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، صفایی با اشاره به آغاز دزدی‌های دریایی طی سال‌های اخیر به حضور مقتدرانه نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مسئله اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تامین می‌کنند.