شناسهٔ خبر: 116436 - سرویس جاده‌ای

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

معافیت زائران و مسافران اربعین از پرداخت عوارض جاده‌ای در آزادراه‌های کشور/کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه

جاده کلیبر - خداآفرین معافیت زائران و مسافران اربعین از پرداخت عوارض جاده‌ای در آزادراه‌های کشور و کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

زائرین و مسافران اربعین از پرداخت عوارض جاده‌ای در آزادراه‌های کشور معاف شدند

بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی زائرین و مسافران اربعین حسینی در آزادراه های کشور از پرداخت عوارض جاده ای معاف شدند.

نشست کارشناسی مسیر بین الملل شمال ، جنوب در باکو برگزار شد

مسئولان و کارشناسان بخش حمل و نقل ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در نشست مشترک سه جانبه برای فعالسازی کریدور شمال ـ جنوب گرد هم آمدند.

وعده آماده سازی محور ایلام- مهران برای تردد زائرین اربعین عملی شد

با حضور شبانه روزی مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکاران معاونت مهندسی و ساخت این اداره کل در محور ایلام – مهران و نظارت مستقیم برپروژه های راهسازی و تلاش مشاورین وپیمانکاران، بزرگراه ایلام به مهران آماده حضور میلیونی زائرین اربعین حسینی شده است.

 کلیات برنامه نصب حفاظ‌های ایمنی کامیون‌ها تصویب شد

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر لزوم استفاده حداکثری از توان ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای با مدیریت مناسب ساعت کار رانندگان برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

آزمون متقاضیان تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا ۲۹ مهرماه برگزار می شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : مطابق تفاهم نامه منعقده با سازمان سنجش و آموزش عالی کشور آزمون متقاضیان شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا به صورت مستقل توسط آن سازمان در هفته آخر مهرماه وروز جمعه ۲۹ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری از ۳۹ پروژه ساخت راه تا پایان شهریورماه و کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه خبر داد.

تشدید نظارت بر پایانه‌ها و فروش حضوری بلیت

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال سامانه‌های فروش بلیت اتوبوس ویژه مرزهای غربی کشور برای سفر اربعین به سامانه سماح خبر داد و گفت: از ساعت ۲۴ امشب پیش فروش اینترنتی بلیت‌ها آغاز می‌شود.

استقرار میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات زائران اربعین حسینی در پایانه‌های عمومی مسافربری

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از استقرار میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات زائران اربعین حسینی در پایانه های عمومی مسافربری استان های سراسر کشور خبر داد.

راه‌اندازی درگاه اطلاع‌رسانی اربعین حسینی در سایت ۱۴۱

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از راه‌اندازی درگاه اطلاع‌رسانی اربعین حسینی در سایت ۱۴۱ جهت استفاده زوار در ایام اربعین حسینی خبر داد.