شناسهٔ خبر: 115936 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری اعلام کرد؛

راه‌اندازی درگاه اطلاع‌رسانی اربعین حسینی در سایت ۱۴۱

علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از راه‌اندازی درگاه اطلاع‌رسانی اربعین حسینی در سایت ۱۴۱ جهت استفاده زوار در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به راه‌اندازی درگاه اطلاع‌رسانی اربعین حسینی در سایت ۱۴۱ این سازمان بیان کرد: این درگاه اطلاع رسانی به آدرس https://141.ir/arbaeen جهت استفاده بهینه زائران در ایام اربعین حسینی راه اندازی شد.

وی در خصوص امکانات این سامانه عنوان کرد: امکان مسیریابی پیش از شروع سفر از تمامی استان‌های کشور به سمت مرزهای شش گانه تردد در ایام اربعین با امکان رویت امکانات بین راهی از جمله پمپ بنزین، تعمیرگاه، مساجد، بیمارستان ها و ... در این سامانه فراهم شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در خصوص دیگر امکانات این پایگاه اطلاع رسانی بیان کرد: امکان مشاهده تصاویر جاده‌های منتهی به مرزهای شش‌گانه به صورت برخط، نمایش موقعیت مکانی پایانه‌های مرزی اربعین، نجف و کربلا روی نقشه سایت ۱۴۱ برای درک بهتر موقعیت سفر فراهم شده است.

آشوری با بیان اینکه آخرین اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های منتشر شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص سفرهای اربعین در این درگاه اطلاع رسانی بارگزاری خواهد شد.

وی افزود: ارائه گزارش از آمار و اطلاعات تردد زائران اربعین حسینی به صورت روزانه، مشاهده فواصل مرزهای شش گانه تا کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، مشاهده مرزهای مشترک با سایر کشورها و فاصله زمینی با مرزهای کشور عراق از دیگر امکانات این سامانه است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفتنی است نقشه راه مسیر پیاده روی، امکان پخش برخط رادیو اربعین، لیست درمانگاه‌های هلال احمر در طول مسیر، توصیه‌ها و فتواهای مراجع عظام در خصوص اربعین از دیگر اطلاعات و امکانات قابل استفاده در درگاه اطلاع رسانی اربعین حسینی سایت ۱۴۱ است.