شناسهٔ خبر: 119194 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

مذاکره با روسیه برای تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن رشت- آستارا/اتمام فاز اول پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان

خط آهن رشت- آستارا از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به مذاکره با روسیه برای تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن رشت- آستارا و اتمام فاز اول پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

مذاکره با روسیه برای تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن رشت- آستارا

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک با همتای روسی خود از طریق ویدئو کنفرانس جهت تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن رشت- آستارا به عنوان حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال- جنوب بحث و گفت‌وگو کرد.

هدف گذاری ۲۰ میلیون تن کالای ترانزیت در سال با کشورهای آسیای مرکزی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در اجلاس ۲+۶ که در ماه گذشته در تهران برگزار شد، هدف نهایی این اجلاس، ترانزیت ۲۰ میلیون تن در سال با کشورهای آسیای مرکزی در برنامه کاری کشور ایران قرار گرفت.

اتمام فاز اول پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان/منتظر ابلاغ تمدید مهلت مجوز تسهیلات ارزی صندوق توسعه هستیم

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تکمیل فاز اول پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی فاز اول این پروژه به طول ۱۵۴ کیلومتر که حد فاصل زاهدان تا خاش را شامل می‌شود، به اتمام رسیده است.

حجم بار ترانزیت ایران و قزاقستان چهار برابر می شود

وزیر راه و شهرسازی از تفاهم ایران با قزاقستان برای افزایش حجم بار ترانزیتی دو کشور از یک میلیون تن به چهار میلیون تن در سال خبر داد.

حداکثر نرخ حق بیمه وسایل نقلیه ریلی تعیین شد

با تصویب نرخ حق بیمه وسایل نقلیه ریلی در هیات وزیران، حداکثر نرخ حق بیمه وسایل نقلیه ریلی تعیین شد.

ارائه گزارش عملکرد معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه حمل ونقل ریلی و جاده‌ای در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت راه آهن در خصوص اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود و برنامه‌های آتی به کمیسیون عمران مجلس گزارش دادند.