شناسهٔ خبر: 120401 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت ۶ هزار و ۱۷۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۳۹ هزار واحد بافت فرسوده/ ابلاغ سیاست‌های دولت برای کاهش تراکم ناخالص واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار پرداخت ۶ هزار و ۱۷۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۳۹ هزار واحد بافت فرسوده، ابلاغ سیاست‌های دولت برای کاهش تراکم ناخالص واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن و رفع موانع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در توافق بنیاد مسکن با وزارت اقتصاد از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل تعیین سیاست‌های دولت برای کاهش تراکم ناخالص واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن، اجرایی شدن بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن، ابلاغ مصوبه تعیین محدوده اراضی بدون معارض برای احداث شهرک نیشتمان در کردستان به استاندار استان، تعیین سرپرست وزارت راه و شهرسازی توسط رییس‌جمهور، تامین حدود ۵۷ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن، پرداخت  ۶ هزار و ۱۷۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۳۹ هزار واحد بافت فرسوده است.

افندی زاده سرپرست وزارت راه و شهرسازی شد

رئیس‌جمهور ضمن موافقت با استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

سیاست‌های دولت برای کاهش تراکم ناخالص واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن

شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استانداران سراسر کشور سیاست‌های کلی دولت را برای کاهش تراکم ناخالص واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن ابلاغ کرد. این سیاست‌ها شامل این موارد است: در شهرهایی که الگوی تراکمی پهنه تراکمی غالب شهر بر اساس طرح مصوب ملاک عمل قطعات ویلایی یک و دو طبقه است، در صورتی که محدودیت زمین دولتی وجود ندارد و امکان تامین زیرساخت وجود دارد، واحدهای مربوط به نهضت ملی مسکن به صورت قطعات مستقل حیاط‌دار یک یا دو طبقه احداث شود. همچنین، در سایر شهرهای کشور که متوسط تراکم ساختمانی شهر بیش از دو طبقه است، احداث بنا در مجتمع های مسکونی مربوط به نهضت ملی مسکن وفق تراکم ساختمانی پهنه تراکمی غالب شهر بر اساس طرح مصوب ملاک عمل صورت پذیرد.

تعریف واحد برای حدود ۵۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید هشتگرد و پرند

جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در دو شهر جدید هشتگرد و پرند حدود ۵۵ هزار واحد تعریف شده است از فروش اقساطی ۱۰۹ هزار و ۴۱۴ واحد مسکن مهر در دو شهر هشتگرد و پرند خبر داد.

تعیین محدوده اراضی بدون معارض برای احداث شهرک نیشتمان در کردستان

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کردستان مصوبه شورای را در خصوص تدقیق و رفع تعارض‌های مالکیتی و تعیین محدوده اراضی بدون معارض برای احداث شهرک نیشتمان و ارسال مجدد آن به شورای عالی شهرسازی و معماری، ابلاغ کرد.

تامین حدود ۵۷ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن میزان اراضی تامین شده در حریم و محدوده شهرها برای طرح نهضت ملی مسکن را ۵۶ هزار و ۹۷۲ هکتار اعلام کرد و گفت: مالکان بخش خصوصی در استان‌هایی که با کمبود زمین مواجهند می‌توانند برای تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت کنند.

ساخت بیمارستان‌های الگوی کاهش مصرف انرژی اولویت سازمان مجری است

نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی بر توجه به تعمیر و نگهداری بیمارستان‌های احداث شده توسط دستگاه و وزارتخانه بهره‌بردار، رعایت الزامات اقتصاد مهندسی در ساخت و الزامات پدافند غیرعامل بر ساخت بیمارستان‌های با رعایت الگوی کاهش مصرف انرژی تاکید کرد.

۶ هزار و ۱۷۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به حدود ۳۹ هزار واحد بافت فرسوده پرداخت شد

عسکری سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۶ هزار و ۱۷۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بانک مسکن با ۱۵ هزار و ۴۳۲ واحد برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴ هزار و ۲۷۳ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

رفع موانع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در توافق بنیاد مسکن با وزارت اقتصاد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام رفع موانع سفته زنجیره‌ای برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی در توافق بنیاد مسکن با وزارت اقتصاد از اتمام بازسازی واحدهای زلزله‌زده خوی ظرف ۴۰ روز آتی خبر داد.

بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهرها توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد

سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها توسط بنیاد مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است از تکمیل و بهره‌برداری ۳ هزار واحد شهری تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد.

کارگروه مشترک برای رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن تشکیل می‌شود

در نشست مشترک معاونان وزرای راه و شهرسازی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی روش‌های حل مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر شهرهای جدید در استان خوزستان بررسی و مقرر شد تا کارگروه مشترکی برای رفع مشکلات تشکیل شود.

احداث ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستان در مازندران، گیلان و گلستان

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سه استان شمالی کشور شامل مازندران، گیلان و گلستان ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۸۴۶ تخت بیمارستانی احداث کرد.

احداث ۲۰ بیمارستان با ۲هزار و ۵۰۱تخت بیمارستانی در لرستان، همدان و مرکزی

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سه استان لرستان، همدان و ملایر علاوه بر ساختمان‌های عمومی همچون دانشگاه و دانشکده ۲۰بیمارستان با ۲ هزار و ۵۰۱ تخت بیمارستانی احداث کرد.

۳۵ بیمارستان با ۲ هزار و ۴۲۴ تخت در خراسان‌شمالی، رضوی و جنوبی احداث شد

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی یکی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی ۳۵ بیمارستان با مجموع ۲ هزار و ۴۲۴ تخت بیمارستانی احداث کرد.

۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۵۵۲ تخت در سه استان نیمه غربی کشور تکمیل و احداث شد

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان سازمان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام در مجموع ۲۴ بیمارستان با مجموع ۲ هزار و ۵۵۲ تخت بیمارستانی احداث کرد.