شناسهٔ خبر: 120018 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر عملکرد سازمان مجری در ساخت ساختمان‌های مهم در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام؛

۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۵۵۲ تخت در سه استان نیمه غربی کشور تکمیل و احداث شد

بیمارستان بانه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان سازمان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام در مجموع ۲۴ بیمارستان با مجموع ۲ هزار و ۵۵۲ تخت بیمارستانی احداث کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از مسئولیت‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مهم و دولتی در اقصی نقاط کشور است. احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی در ایام کرونا و همچنین احداث بیمارستان در مناطق مختلف کشور از جمله مناطقی که سرانه بهداشتی و درمانی آنها پایین بوده است بخش مهم اقدامات سازمان مجری طی سالیان گذشته تاکنون به شمار می‌رود. سازمان مجری در دوران فعالیت خود ساخت ساختمان های مهم از جمله ساختمان دیوان محاسبات، سالن سران اجلاس، فرهنگستان، کتابخانه ملی و بخش دیگری از ساختمان‌ها را در برنامه قرار داده است.

در این گزارش ساخت ساختمان‌های مهم دولتی توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام، بررسی می‌شود.

احداث ۱۳ بیمارستان و مرکز درمانی با یکهزار و ۵۸۱ تخت در استان کرمانشاه

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان کرمانشاه، بیمارستان ۹۰ تختی قصرشیرین را در زیربنای ۱۰ هزار و ۶۷۳ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی جوانرود را در زیربنای ۱۰ هزار و ۳۷۰  مترمربع، بیمارستان ۵۱۵ تختی کرمانشاه را در زیربنای ۴۶ هزار و ۲۸ مترمربع، بیمارستان ۱۰۰ تختی هرسین در ۱۳ هزار مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی گیلانغرب را در زیربنای ۱۰ هزار و ۶۷۳ مترمربع، بیمارستان ۵۰ تختی سرپل ذهاب در زیربنای ۵ هزار و ۶۶۳ مترمربع، مطالعه و احداث مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی روانسر با ۱۳ تخت بیمارستانی در زیربنای یکهزار و ۳۰۰ مترمربع، احداث مرکز بهداشتی درمانی دالاهو با ۱۳ تخت بیمارستانی در یکهزار و ۷۱۷ مترمربع، بیمارستان ۱۰۰ تختی دکتر کرمانشاهی در زیربنای ۹ هزار و ۱۳۹ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی سنقر در ۱۳ هزار و ۳۲۰ مترمربع، مطالعه و احداث بیمارستان ۵۹ تختی کنگاور در ۳ هزار و ۵۳۴ مترمربع، توسعه بیمارستان ۲۶۳ تختی اسلام‌آباد غرب در مساحت ۹ هزار و ۹۰۵ مترمربع، بیمارستان ۹۰ تختی پاوه در مساحت ۸ هزار و ۵۳۲ مترمربع احداث کرد.

همچنین مرکز جامع توانبخشی کرمانشاه، دیوان محاسبات کرمانشاه و سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان احداث شد.

 ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۵۵۲ تخت در سه استان نیمه غربی کشور تکمیل و احداث شد
بیمارستان ۲۶۳ تختی اسلام‌آباد غرب

احداث ۷ بیمارستان با ۵۸۷ تخت در استان کردستان

مطالعه و اجرای بیمارستان ۶۴ تختی جوی زریوان در زیربنای ۹ هزار و ۷۱ مترمربع، بیمارستان ۶۴ تختی مریوان در زیربنای ۷ هزار و ۳۴۵ مترمربع، بیمارستان ۶۴ تختی بیجار در زیربنای ۷ هزار و ۳۴۵ مترمربع، بیمارستان ۳۵ تختی سروآباد در زیربنای ۳ هزار و ۵۸۹ مترمربع، بیمارستان جایگزین دهگلان با ۳۵ تختی در زیربنای ۳ هزار و ۵۴۹ مترمربع، بیمارستان ۹۰ تختی بانه در زیربنای ۸ هزار و ۷۱۳ مترمربع، بیمارستان ۲۳۵ تختی سقز در زیربنای ۱۶ هزار و ۷۶۱ مترمربع بیمارستان‌هایی است که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در کردستان احداث شده است.

 ۲۴ بیمارستان با ۲ هزار و ۵۵۲ تخت در سه استان نیمه غربی کشور تکمیل و احداث شد
بیمارستان ۲۳۵ تختی شفا  در سقز

همچنین مرکز جامع توانبخشی سنندج در زیربنای ۴ هزار و ۹۳۶ مترمربع، تکمیل وتوسعه ساختمان دیوان محاسبات کردستان در زیربنای ۷۷۲ مترمربع، آموزشکده کشاورزی کردستان در زیربنای ۱۴ هزار و ۳۱۲ مترمربع، ساختمان و تجهیز دانشکده پزشکی سنندج در زیربنای ۲۰ هزار و ۶۰۰مترمربع با تلاش سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان کردستان احداث شد.

احداث ۴ بیمارستان با ۳۸۴ تخت بیمارستانی در استان ایلام

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان ایلام بیمارستان ۹۶ تختی دره‌شهر در زیربنای ۱۰ هزار و ۳۷۰ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی دهلران در زیربنای ۱۰ هزار و ۶۳۷ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی مهران در زیربنای ۱۰ هزار و ۶۳۷ مترمربع، بیمارستان ۹۶ تختی سرابله در زیربنای ۱۰ هزار و ۶۳۷ مترمربع را احداث کرد. همچنین احداث آموزشکده پزشکی و پیراپزشکی ایلام، و خانه‌های سازمانی بیمارستان دره شهر از دیگر اقدامات سازمان مجری در احداث ساختمان‌های عمومی در استان ایلام است.

۲۴ بیمارستان با ۲هزار و ۸۸۵ تخت در ۳ استان نیمه جنوبی احداث و تحویل شد

احداث ۲۰ بیمارستان با ۲ هزار و ۷۷ تخت در سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد

احداث ۱۷ بیمارستان با یکهزار و ۸۴۶ تخت بیمارستانی در فارس و کرمان

احداث ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی با ۸۵۱ تخت در استان‌های قزوین، تهران و البرز