شناسهٔ خبر: 121398 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تهیه طرح ارتقا سهم کشور در اقتصاد دریامحور در دستور کار ارکان معاونت اول رییس جمهور/رشد صادرات از بندر تجاری شادگان

بنادر بررسی چالش‌های فراروی بازاریابی ترانزیت در نشست کارگروه ملی توسعه و روانسازی ترانزیت، ایجاد مسیر جدید صادرات میوه و مرکبات از بندرامیرآباد به روسیه، برگزاری نشست آشنایی با اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه بنادر و  دریانوردی در هفته گذشته شامل بررسی چالش‌های فراروی بازاریابی ترانزیت در نشست کارگروه ملی توسعه و روانسازی ترانزیت، ایجاد مسیر جدید صادرات میوه و مرکبات از بندر امیرآباد به روسیه، تهیه طرح ارتقا سهم کشور در اقتصاد دریامحور در دستور کار ارکان معاونت اول رییس جمهور است.

 تهیه طرح ارتقا سهم کشور در اقتصاد دریامحور در دستور کار ارکان معاونت اول رییس جمهور

مشاور معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد دریامحور در دولت سیزدهم گفت: تهیه طرح ارتقای سهم کشور در اقتصاد دریامحور در دستور کار ارکان معاونت اول رییس جمهور است.

بررسی چالش‌های فراروی بازاریابی ترانزیت در نشست کارگروه ملی توسعه و روانسازی ترانزیت

کارگروه ملی توسعه و روانسازی ترانزیت با حضور عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و نمایندگان دستگاههای دولتی و تشکل های بخش خصوصی و صنفی مرتبط با حمل دریایی و ریلی و اتاق بازرگانی، به میزبانی سازمان بنادر برگزار شد.

ایجاد مسیر جدید صادرات میوه و مرکبات از بندرامیرآباد به روسیه

مدیرکل بندرامیرآباد از ایجاد مسیر جدید صادرات میوه از استان مازندران به کشور روسیه از طریق بندرامیرآباد با همکاری یکی از شرکت‌های فعال در صادرات میوه و مرکبات در آینده نزدیک خبر داد.

نشست آشنایی با اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگزار شد 

نشست آشنایی با اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند ( IORA )  به صورت حضوری و مجازی در محل سالن کنفرانس سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

راهبرد اقتصاد دریا پایه به یک نهاد فرابخشی و فرادستگاهی نیاز دارد

عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادرودریانوردی، در میزگرد برنامه تلویزیونی جریان، به بررسی راهبرد استفاده از ظرفیت‌های دریایی و حرکت به سمت اقتصاد آبی و توسعه دریامحور، پرداخت.

رشد صادرات از بندر تجاری شادگان

با استقبال بازرگانان و صاحبان کالا از مزیت‌های تجاری بندر تجاری شادگان برای صادرات احشام، رشد صادرات دام سبک از این بندر تجاری از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۱۷۲ درصد رسید.