شناسهٔ خبر: 121369 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بندر شادگان اعلام کرد؛

رشد صادرات از بندر تجاری شادگان

بندر شادگان با استقبال بازرگانان و صاحبان کالا از مزیت‌های تجاری بندر تجاری شادگان برای صادرات احشام، رشد صادرات دام سبک از این بندر تجاری از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۱۷۲ درصد رسید.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،مصطفی سکرانی مدیر بندر تجاری شادگان اظهار کرد: به دنبال بارگیری ۸۳ هزار رأس دام سبک از این بندر تجاری از ابتدای سال جاری تا کنون به منظور صادرات به کشورهای مقصد به ویژه کویت، صادرات احشام در این بندر رشد ۱۷۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

سکرانی با اشاره به ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی از ابتدای سال جاری که حاکی از رشد بیش از ۴۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰ فروند شناور سنتی از نوع فایبرگلاس در اسکله بندر شادگان پهلو گرفته و در حال بارگیری تعداد ۱۰ هزار رأس دام زنده به وسیله ۱۰۰ دستگاه تریلر است که توانسته برای چهل نفر کارگر بومی منطقه اشتغال ایجاد کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بندر تجاری شادگان با ظرفیت پذیرش شناورهای زیر ۵ هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال در انتهای خور ابوخضیر قرار دارد.

این بندر در فاصله ۱۰۷ مایل دریایی از بندر شویخ  قطر و ۱۱۵ و ۱۳۰ مایل دریایی از بنادر ام‌القصر و بصره در عراق قرار دارد و می‌تواند نقش مهمی در  رونق کسب و کار و تجارت در منطقه و توسعه بازرگانی با کشورهای همجوار ایفا کند.