شناسهٔ خبر: 19861 - سرویس هوایی

عابدزاده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

عرضه بلیت هواپیما با نرخ‌های معقول در نوروز/ رصد میزان «رعایت حقوق مسافران پروازهای داخلی» توسط ایرلاین‌ها

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به عرضه بلیت هواپیما با نرخ های معقول در ایام نوروز با وجود افزایش تقاضا، از ارزیابی میزان رعایت حقوق مسافران پروازهای داخلی در ایام نوروز خبرداد و گفت: بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، قیمت شرکت‌های مختلف هواپیمایی از سوی بازار و بر مبنای رقابت سالم ایرلاین‌ها با یکدیگر تعیین می‌شود.

علی عابدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نظارت بر نرخ بلیت‌ پروازهای داخلی در نوروز با توجه به اجرای آزادسازی قیمت‌ بلیت هواپیما از آذرماه ۹۴ گفت: با پایش نرخ بلیت شرکت‌های مختلف هواپیمایی، به رغم اجرای آزادسازی قیمت بلیت و با توجه به آغاز پروازهای نوروزی و افزایش تقاضا، نرخ‌ها معقول و رضایتمند است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، قیمت شرکت‌های مختلف هواپیمایی از سوی بازار و بر مبنای رقابت سالم ایرلاین‌ها با یکدیگر تعیین می‌شود که به تدریج اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در چارچوب استاندارد خود قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تشدید تقاضا برای سفر در ایام نوروز و به تبع آن افزیش پروازها در تعطیلات نوروزی نسبت به سایر روزهای سال اشاره کرد و افزود: به دلیل همین رشد تقاضا علاوه بر انجام پروازهای برنامه‌ای طول سال، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای ایام نوروز مجوزهای لازم برای ایرلاین‌ها به منظور انجام پروازهای فوق العاده صادر شده است تا بتوان بخشی از افزایش تقاضا در این بازه پرمسافر را مدیریت کرد.

وی گفت: شرکت‌های هواپیمایی بنا به میزان ظرفیت صندلی ناوگان موجود، نسبت به ارسال تقاضاهای خود به سازمان هواپیمایی کشوری برای انجام پروازهای فوق العاده در مسیرهای پرمسافر اقدام کردند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز طی همکاری با شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در حوزه ظرفیت فرودگاه‌ها، با تقاضاهای دریافتی از سوی ایرلاین‌ها موافقت کرد.

عابدزاده درباره رعایت حقوق مسافران در پروازهای داخلی نیز گفت: در این زمینه در اوایل سال ۹۴ دستورالعمل رعایت حقوق مسافر در پروازهای داخلی در شورایعالی عالی هواپیمایی با ریاست وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید تا حقوق مسافران در مقابل تاخیرهای پروازی یا ابطال پروازها مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق گزارشات دریافتی بعد از تصویب دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی، در صورتی که مسافران با تاخیرهای پروازی غیر معقول مواجه شدند و برای دریافت حقوق خود به ایرلاین مربوطه مراجعه کردند خسارات لازم بر اساس آنچه که در دستورالعمل حقوق مسافر درج شده به آنها پرداخت شده است ضمن اینکه سازمان هواپیمایی رعایت حقوق مسافران پروازهای داخلی از سوی ایرلاین‌ها در نوروز را مجددا مورد ارزیابی قرار می‌دهد./