شناسهٔ خبر: 42815 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته ای که گذشت:

تاكید بر ارتباط فرامنطقه‌ای و بین‌المللی در استان كرمان/ تجهیز تمامی راه‌های شریانی کشور به دوربین تا سال ۹۸/ ۲۰۰۰ کیلومتر راه اصلی کشور در هفته دولت به بهره‌برداری رسید

گزارش آخر هفته کلنگ‌زنی آزادراه ۶۰ کیلومتری کنارگذر شهر سیرجان، تلاش دبيرخانه پيارك در اجرای پروژه‌های اصلاح مقاطع پرتصادف راه‌ها، بازگشایی ۱۰ دفتر استانی  جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سال جاری، ارتقا سطح حمل‌ونقل منطقه با ساخت آزادراه پارسیان-لامرد و افتتاح ۴۲ پروژه به طول ۵۱۸ كيلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۳۷۸۰ ميليارد ريال در هفته دولت سایر عناوین مهم هفته گذشته حمل‌ونقل جاده ای به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است.

تاكید بر ارتباط فرامنطقه‌ای و بین‌المللی در استان كرمان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه در آینده باید با یك دید فرامنطقه‌ای به استان كرمان نگاه كنیم گفت: جاده كرمان- بم- شورگز كه امروز به طور كامل تكمیل شد نباید فقط از داخل مرزها نگاه شود بلكه باید دید چطور می‌تواند به شبه قاره هند، دریای عمان، افغانستان و پاكستان متصل گردد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده‌ درخشان استان كرمان این استان را با اهمیت توصیف كرد و گفت: شهر بم به عنوان دروازه ورود شبه قاره هند و بارانداز تاریخی ایران معروف بوده است. از این رو با نگاه توسعه تمدنی كه من نسبت به توسعه ایران دارم، ما نیازمند ارتباط درون تمدنی هستیم.

تجهیز تمامی راه‌های شریانی کشور به دوربین تا سال ۹۸

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به تجهیز همه راه‌های شریانی کشور به دوربین ثبت تخلفات تا سال ۱۳۹۸ گفت: تا به امروز بیش از یک‌هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌های شریانی کشور نصب شده است.

وی با یادآوری اینکه پارسال ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در راه‌های شریانی کشور نصب و طی امسال نیز همین تعداد دوربین در این راه‌ها نصب خواهد شد، ادامه داد: بی‌شک، یکی از اولویت‌های این سازمان، بحث ارتقای ایمنی جاده‌ها است که برنامه‌های این‌چنینی می‌تواند باعث ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی شود که برای برداشتن گام‌های بلند در این راستا، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای ارتقای جاده‌های استان زنجان از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

۲۰۰۰ کیلومتر راه اصلی کشور در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: از مجموع ۲ هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی کشور که در هفته دولت به بهره برداری می رسد ۱۴۷ کیلومتر راه اصلی و یکصد کیلومتر راه روستایی در استان کرمان قرار دارد.

امینی افزود: حدود ۱۰ درصد از مجموع پروژه های قابل بهره برداری کشور در این هفته مربوط به حوزه استحفاظی استان کرمان است.

کلنگ‌زنی آزادراه ۶۰ کیلومتری کنارگذر شهر سیرجان

معاون وزیر راه و شهرسازی از کلنگ‌زنی آزادراه ۶۰ کیلومتری کنارگذر شهر سیرجان خبر داد و گفت: در این پروژه سرمایه‌گذار ۷۰ درصد و دولت ۳۰ درصد از منابع را تخصیص خواهند داد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح ظرف ۲.۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی با بیان این مطلب اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کریدور جنوب به شمال کشور از منطقه نزدیک به جیرفت و سیرجان در استان کرمان عبور می‌کند. این محور که از بندرعباس آغاز شده و با عبور از استان‌هایی مانند کرمان به سمت یزد حرکت می‌کند، بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل عملکرد باری کشور را به خود اختصاص داده و از این رو اهمیت بسیار بالایی دارد.

استفاده از ژئو کامپوزیت قیر اندود منوط به دریافت گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات است

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: تنها شرط استفاده از ژئو کامپوزیت قیر اندود، اخذ گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است. لذا حتی در صورت استفاده از این اقلام تا کنون، باید برای اخذ گواهینامه فنی به مرکز مراجعه کنند.

محمد شکرچی زاده با بیان اینکه استفاده و گسترش فناوری‌های نو در حوزه حمل‌و‌نقل و ساختمان در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است گفت: بنابر این مصالح و محصولاتی مانند ژئو کامپوزیت قیر اندود شده و ژئو گرید در برنامه کاری این مرکز قرار دارد و هم اکنون در حال تهیه مقدمات لازم برای صدور گواهینامه فنی استفاده از این محصولات هستیم.

تلاش دبيرخانه پيارك در اجرای پروژه‌های اصلاح مقاطع پرتصادف راه‌ها

دبيرخانه پيارك در ايران با هدف هماهنگی مهندسين مشاور ذيربط در تهيه طرح و ايمن‌سازی هزار و ۵۰۰ مقطع پرتصادف در راههای كشور تشكيل جلسه داد.

براساس بحث و تبادل‌نظرهای صورت گرفته از سوی اعضا و شركت‌كنندگان در این جلسه از دبیرخانه پیارك، مهندسین مشاور ذیربط موظف شدند ۱۰ طرح مربوطه به ۱۰مقطع - نقطه پرتصادف از هر اداره‌كل راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ظرف مدت ۳ هفته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل دهند تا پس از تصویب و طی مراحل تأمین و ابلاغ اعتبار مورد اجرا قرار گیرد.

بازگشایی ۱۰ دفتر استانی  جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سال جاری

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها  از تاسیس ۱۰ دفتر نمایندگی استانی این سازمان مردم نهاد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: دومین جشنوار تجلیل از رانندگان حرفه‌ای ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری امسال در استان‌ها برگزار می‌شود و همایش ملی آن در روز حمل‌ونقل سال ۹۷ با حضور رانندگان برتر استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: آیین‌نامه برگزاری دومین جشنواره تجلیل از رانندگان حرفه‌ای برتر استان‌ها به دفاتر استانی ارسال شده و مقرر شد دو استان پیشروی اصفهان و تهران زود تر از سایر استان‌ها مراحل گزینش رانندگان درون و برون شهری را اغاز کنند.

بازدید میدانی معاون ساخت و توسعهٔ آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی از آزادراه لامرد – پارسیان

باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه: همواره بایستی حمایت از سرمایه‌گذاران در معنای واقعی و در عمل صورت گیرد، افزود: حضور شخص مهندس میرشفیع و بازدید میدانی ایشان به همراه ۴ نفر از کارشناسان وزارت راه و شهرسازی از شرایط محیطی موجود جهت ساخت آزادراه و بررسی‌های دقیق در انجام این حرکت خود گویای همین رویه در استقبال از سرمایه‌گذاران در حوزهٔ راه است.

وی تصریح کرد: طبیعتاً با ساخت آزادراه لامرد - پارسیان تغییر جدی و به دنبال آن ارتقا در بخش حمل و نقل منطقه صورت می‌گیرد و بدین منظور تیم‌های مختلف متشکل از مشاوران کارفرما و سرمایه‌گذار زیر نظر تیم کارشناسی و مطالعاتی وزارت راه و شهرسازی برای کیفی نمودن مراحل تکمیل این آزادراه در شرایط سخت این منطقه تلاش‌های وافری را انجام داده و عملاً با کار مطالعاتی علمی و فنی به دنبال رسیدن به مقصدی شایسته در تکمیل هر چه بهتر این آزادراه هستند.

افتتاح ۴۲ پروژه به طول ۵۱۸ كيلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۳۷۸۰ ميليارد ريال

به مناسبت هفته دولت ۴۲ پروژه به طول ۵۱۸ كيلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۳۷۸۴ ميليارد ريال در كشور توسط شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور به بهره‌برداری خواهد رسيد .

بر اساس این خبر در بخش احداث بزرگراه و باند دوم؛ ۳۴ پروژه به طول ۳۹۹ كيلومتر با اعتباري بالغ بر۱۱۵۳۴ ميليارد ريال به بهره برداری می‌رسد. هم‌چنین در بخش احداث راه اصلی؛ ۸ پروژه به طول ۱۱۹ کیلومتر با اعتباري بالغ بر ۲۲۵۰ ميليارد ريال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.