شناسهٔ خبر: 42362 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

بازگشایی ۱۰ دفتر استانی  جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در سال جاری/ دومین جشنواره تجلیل از رانندگان حرفه‌ای امسال در استان‌ها برگزار می‌شود

محمد بخارایی- خیرین رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها  از تاسیس ۱۰ دفتر نمایندگی استانی این سازمان مردم نهاد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: دومین جشنوار تجلیل از رانندگان حرفه‌ای ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری امسال در استان‌ها برگزار می‌شود و همایش ملی آن در روز حمل‌ونقل سال ۹۷ با حضور رانندگان برتر استان‌ها برگزار خواهد شد.

محمد بخارایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های پیش روی  جمعیت طرفداران ایمنی راه‌‌ها اظهار داشت: امسال مراسم تجلیل از رانندگان حرفه‌ای برتر ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری  در استان‌ها برگزار می‌شود و سپس شاهد برگزاری همایش ملی تجلیل از رانندگان برتر در روز ملی حمل‌و‌نقل سال ۹۷ خواهیم بود.

وی افزود: آیین‌نامه برگزاری دومین جشنواره تجلیل از رانندگان حرفه‌ای برتر استان‌ها به دفاتر استانی ارسال شده و مقرر شد دو استان پیشروی اصفهان و تهران زود تر از سایر استان‌ها مراحل گزینش رانندگان درون و برون شهری را اغاز کنند.

در کمیسیون ایمنی راه و کارگروه آموزش مطرح شد که در روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی،  سه همایش از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه ‌ها در استان ها شامل همایش مادران داغ دار، همایش کودکان بی سرپرست و همایش مجروحین و معلولین برگزار می‌شود و سر انجام یک همایش بزرگ در ستاد نیز برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ دفتر نمایندگی این سازمان مردم نهاد در استان‌ها دایر هستند گفت: جدید ترین دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد و  مورد حمایت مردم قرار گرفت. همچنین به منظور استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه ایمنی راه‌ها تا پایان سال ۱۰ دفتر نمایندگی در استان‌ها تاسیس خواهد شد.

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد:  شناسایی رانندگان پر خطر در سطح کشور ضروری است و با توجه به  تدبیر سازمان راهداری و برخی دانشگاه های مطرح کشور مبنی بر اینکه همانند سایر کشورهای جهان روانشناسی حمل و نقل به منظور شناسایی و معاینه رانندگان پر خطر در دستور کار قرار گیرد، باید فرهنگ سازی در جوامع مختلف در زمینه رانندگی صحیح نهادینه شود.

وی  از فوت ۴۸ نفر و جراحت ۸۰۰ نفر در حوادث رانندگی روزانه کشور خبر داد و تاکید کرد: باید تلاش شود که فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه نهادینه شوند و از این رو بهره‌گیری از ظرفیت های مختلف در راستایی نهادینه کردن توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ضروری است.

بخارایی در پایان یادآور شد اگرچه  تعریض  و ارتقا جاده ها  جزو عوامل مهندسی و تاثیر گذار در افزایش ایمنی راه‌ها محسوب می‌شود اما ماهیت این اقدامات دیربازده و هزینه بر است،‌ لذا باید اقدمات زودبازده و کم هزینه مانند ترویج  مباحث آموزشی و فرهنگسازی را سرلوحه اقدامات قرار داد.

نظر شما