شناسهٔ خبر: 45597 - سرویس هوایی

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

آماده‌سازی منطقه آزاد، منطقه ویژه و لجستیك در شهر فرودگاهی امام(ره)/ خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) ایمن نیست/ فعالیت باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد از ماه آینده برای پرواز هواپیما

فرودگاه مهرآباد اعلام قیمت‌ پروازهای اربعین حسینی به پایین‌تر از نرخ‌ مصوب سازمان هواپیمایی، اعلام انجام عملیات آماده‌سازی منطقه آزاد، منطقه ویژه و لجستیك در شهر فرودگاهی امام(ره) از سوی رئیس شرکت شهر فرودگاهی، اعلام ناایمن بودن خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) به وسیله شهرداری و اعلام فعالیت باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد از ماه آینده برای پرواز هواپیما از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت ۵۸۰هزار تومان

مقصود اسعدی‌سامانی در خصوص پروازهای اربعین، اظهار کرد:‌ در حال حاضر برخی از پرواز ایرلاین‌های داخلی به نجف و بغداد خالی انجام می‌شود و حتی شرکت‌ها برای مسیر رفت بلیت با قیمت ۵۸۰ هزار تومان عرضه می‌کنند اما پرواز خالی است.

وی بیان کرد: این‌گونه نیست که به دلیل تقاضای زیاد برای سفر هوایی به عتبات عالیات قیمت‌ها افزایش یافته است.

فعالیت باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد از ماه آینده برای پرواز هواپیما

علی رستمی اظهار کرد: عملیات نوسازی این باند بیش از یک سال است، آغاز شده و با زیرسازی مناسب و رویه بتنی آن هم اکنون در حال نصب سیستم‌های روشنایی این باند هستیم تا ایمنی پرواز‌ها از طریق این باند ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه با نصب کامل سیستم‌های روشنایی باند ۲۹ راست مهرآباد این باند از ماه آینده برای نشست وبرخاست هواپیما‌ها آماده می‌شود، گفت: خوشبختانه با لغو تحریم‌های ظالمانه و اجرایی شدن برجام، فرآیند خرید سیستم روشنایی این باند به خوبی انجام شد و هم اکنون تمام تجهیزات مورد نیاز آن وارد فرودگاه مهرآباد شده است. 

ورود قدرتمند به عرصه بین‌المللی حمل ونقل در گرو نوسازی ناوگان هوایی است

مجیدکیان پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت صنعت هواپیمایی درکشور، گفت: برای بهبود وضعیت صنعت هواپیمایی کشور نباید از دومقوله مهم غافل شد؛ درگام نخست اجرای دقیق آیین نامه حقوق مسافران و در مرحله دوم نوسازی ناوگان هواپیمایی کشوری است که باید در دستورکار قرار بگیرد.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما منطقی است که همراه با افزایش خدمات‌دهی شرکت‌های هواپیمایی و رعایت استاندار‌دهای خدمات پروازی طبق قوانین احترام به مسافران شکل بگیرد.

 خط ۸ مترو نیازمند راهکارهای ایمن‌سازی است

محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه کمیته‌ای برای ایمن سازی خط ۸ متروی تهران تشکیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کمیته‌ای متشکل از کارشناسان چند دستگاه از جمله وزارت راه و شهرسازی و متروی تهران در حال بررسی چگونگی تامین ایمنی مترو فرودگاه امام خمینی یا همان متروی خط ۸ هستند.

وی افزود: در این کمیته راه‌های ایمن سازی خط متروی فرودگاه امام بررسی می‌شود.

بهره‌مندی شهر فرودگاهی امام خمينی‌(ره) از ويژگی هاب‌های لجستيك

كوروش فتاحی سرپرست شركت شهر فرودگاهی امام خمینی طی سخنرانی در همایش بین‌المللی حمل ونقل و لجستیك ایران با تاكید بر اهمیت و نقش چشمگیر شركت شهر فرودگاهی در حوزه لجستیك و حمل ونقل بیان كرد: بدون شك این شهر فرودگاهی براساس منطق‌های موجود در بخش رشد اقتصادی و حمل ونقل و لجستیك در كشور تشكیل شد. فرودگاه امام خمینی در ۳۵ كیلومتری كلانشهر تهران ساخته و با هدف رونق و فعالیت‌های هوانوردی كشور شروع به كار كرد، اما از آنجایی كه محور تفكر وزارت راه وشهرسازی در دولت یازدهم فراتر از فعالیت‌های هوانوردی بود به حوزه عملیاتی جدیدتری در صنعت حمل ونقل هوایی ورود پیدا كردیم.