شناسهٔ خبر: 45464 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شركت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام كرد:

بهره‌مندی شهر فرودگاهی امام خمينی‌(ره) از ويژگی هاب‌های لجستيك/ بهره‌برداری از كلانشهر فرودگاهی امام‌خمينی(ره)/ آماده‌سازی منطقه آزاد، منطقه ویژه و لجستیك در شهر فرودگاهی امام(ره)

فتاحى سرپرست شركت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مذاكره با مشاوران خارجی در حوزه حمل ونقل هوایی را یكی از رویكردهای اصلی این شهر فرودگاهی در مسیر جهانی شدن و رسیدن به اهداف بین‌المللی اعلام كرد و گفت: ما از این طریق توانستیم تاكنون بخش زیادی از عملیات اجرایی این شهر فرودگاهی را انجام داده و تا چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی كوروش فتاحی سرپرست شركت شهر فرودگاهی امام خمینی طی سخنرانی در همایش بین‌المللی حمل ونقل و لجستیك ایران با تاكید بر اهمیت و نقش چشمگیر شركت شهر فرودگاهی در حوزه لجستیك و حمل ونقل بیان كرد: بدون شك این شهر فرودگاهی براساس منطق‌های موجود در بخش رشد اقتصادی و حمل ونقل و لجستیك در كشور تشكیل شد. فرودگاه امام خمینی در ۳۵ كیلومتری كلانشهر تهران ساخته و با هدف رونق و فعالیت‌های هوانوردی كشور شروع به كار كرد، اما از آنجایی كه محور تفكر وزارت راه وشهرسازی در دولت یازدهم فراتر از فعالیت‌های هوانوردی بود به حوزه عملیاتی جدیدتری در صنعت حمل ونقل هوایی ورود پیدا كردیم.

فتاحی با بیان اینكه ایجاد ارتباطات گسترده جهت كاهش هزینه‌های عملیاتی بخش حمل ونقل هوایی هدف اصلی ما از ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی بود گفت: در این راه تلاش كردیم تا امكانات گوناگونی را برای مشتریان این حوزه فراهم كنیم. در حقیقت وجود تحریم‌های علیه ایران باعث شد تا علاوه بر ما سایر شركت‌های خارجی نیز از فرصت‌های مطلوب موجود در این شهر فرودگاهی غافل بمانند، چراكه شرایطی در این منطقه فراهم بود كه بدون شك شركت‌های خارجی در عدم استفاده از آن بیشتر از ما متضرر شدند.

سرپرست شركت شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: ما به این شهر فرودگاهی به صورت جهانی فكر كرده و آمادگی مشاركت با تمامی شركت‌های خارجی فعال در این حوزه را داریم.

وی در این باره افزود: كلانشهر فرودگاهی امام خمینی علاوه بر فرودگاه دارای منطقه آزاد، منطقه ویژه و لجستیك قوی است كه هم‌اكنون در حال آماده سازی آن هستیم.

این مقام مسئول مذاكره با مشاوران خارجی در حوزه حمل ونقل هوایی را یكی از رویكردهای اصلی این شهر فرودگاهی در مسیر جهانی شدن و رسیدن به اهداف بین‌المللی اعلام كرد و گفت: ما از این طریق توانستیم تاكنون بخش زیادی از عملیات اجرایی این شهر فرودگاهی را انجام داده و تا چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم. خوشبختانه تاكنون از ۲۰ كمپانی بین‌المللی حرفه‌ای برای فهم نیازهای این شركت‌ها مشاوره گرفتیم تا بتوانیم ضمن شناسایی نیازمندی‌های عملیاتی و زیرساخت‌های قوانین آن‌ها به طور دقیق احتیاجات این شركت‌ها را در شهر فرودگاهی فراهم كرده و شاهد ورود آن‌ها به این حوزه باشیم.

فتاحی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص تشكیل هاب‌های لجستیكی در ایران از سوی وزارت راه وشهرسازی بیان كرد: شركت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز به مطالعه در این خصوص پرداخته و اقدامات خوبی را انجام داده است. به طور مثال این شهر فرودگاهی از حمل ونقل چندوجهی به عنوان یكی از مشخصه‌ هاب‌های لجستیكی برخوردار بوده و علاوه بر دسترسی به فرودگاه دارای اتوبان و خط ریلی نیز هستند.

وی در ادامه نزدیكی به مناطق پرجمعیت و تجاری، قرارگیری در یكی از مهم‌ترین نقاط جغرافیایی كشور، نزدیكی به صنایع مختلف و جمعیت ساكن در ۵ استان را از دیگر امتیازات شهر فرودگاهی دانست و گفت: این موارد قطعا لجستیك ما رابه عنوان یكی از بهترین و كم‌نظیرترین لجستیك‌های موجود در خاورمیانه تبدیل كرده است.

فتاحی در پایان افزود: ما در این شهر فرودگاهی از حمایت قانونی وزارت راه وشهرسازی و دولت برخوردار بوده و از جهت وجود نیروی انسانی و اراضی كاملا در این منطقه غنی هستیم.

نظر شما