شناسهٔ خبر: 49386 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

تشریح اهمیت و مزایای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از ۵ منظر/ تاکید دولت بر بهره‌برداری از ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در سال ۹۷/ آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی اتوبوس

گزارش آخر هفته  سازمان برنامه و بودجه راهكارهای تامین مالی طرح‌های آزادراه‌ها را تدوین كند، تشریح پروژه‌های زیربنایی قابل بهره‌برداری از دهه فجر تا پایان سال ۹۶، اتمام عملیات تعریض محورهای فیروزکوه و هراز تا قبل از پایان ۹۶ و تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفرهای نوروزی ۹۷ سایر عناوین خبری مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

تشریح اهمیت و مزایای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از ۵ منظر

وزیر راه و شهرسازی در همایش طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل و اشتغال‌زایی اهمیت و مزایای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را از پنج منظر تشریح کرد

موضوع نوسازی ناوگان از پنج منظر در حوزه حمل و نقل دارای اهمیت است. کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و روانی ترافیک، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش توان رقابتی بین‌المللی ایران و ترانزیت و رفاه رانندگان و کمک‌کاران آنان.

سازمان برنامه و بودجه راهكارهای تامین مالی طرح‌های آزادراه‌ها را تدوین كند

معاون اول رییس جمهوری بر لزوم تدوین برنامه ای برای تأمین مالی جهت اجرای طرح های آزادراه های کشور تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح ها کاری ماندگار و پرفایده برای کشور انجام خواهد شد.

اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در جلسه بررسی راهکار‌های تامین منابع مالی برای ساخت آزادراه‌های کشور با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص آزادراه های در دست احداث و در دست مطالعه و نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این آزادراه ها، از سازمان برنامه و بودجه خواست جلسه ای را با دستگاه های مرتبط برگزار و راهکارهای تامین مالی اجرای این طرح ها را بررسی کنند.

تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفرهای نوروزی ۹۷

 معاون وزیر راه و شهرسازی برای تشكیل كارگروهی مشترك از سوی ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیرامون بررسی وضعیت گردشگری و اقامتگاه‌های روستایی و عشایری اعلام آمادگی نمود و خاطرنشان كرد : ایمنی سفرهای هموطنان برای سازمان یك اصل است و مسائلی چون ظرفیت‌های اشغال ناوگان حمل و نقل عمومی ، میزان سفرها در یك منطقه حتماً باید مورد بررسی قرار گرفته ضمن آنكه افرادی كه متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش مجتمع‌های خدماتی – رفاهی هستند غالباً تمایل به ایجاد تمام امكانات همچون پمپ‌ بنزین، فروشگاه، رستوران و ... را به صورت متمركز دارند ، كه باید مدنظر قرار گیرد.

كشاورزیان به برنامه سازمان راهدار ی و حمل و نقل جاده‌ای در بخش تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی نیز به روش BOT و سرمایه‌گذاری در بسیاری از مسیرهای جاده‌ای و ساخت پلهای عابر پیاده اشاره ای داشت.

تشریح پروژه‌های زیربنایی قابل بهره‌برداری از دهه فجر تا پایان سال ۹۶

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: از مجموع ۲۷۷۵ کیلومتر پروه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر و تا پایان سال جاری، ۲۶۵ کیلومتر آن پروژه‌های ریلی، ۵۶۸ کیلومتر  بزرگراه، ۱۹۴۲ کیلومتر راه روستایی و در بخش آزادراهی نیز قطعه چهارم کنار گذر جنوبی تهران به طول ۴۰ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تعهد شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل در قالب موافقت‌نامه با سازمان برنامه‌وبودجه حدود ۴۱ هزار کیلومتر انواع راه و راه‌آهن است، افزود: تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از تعهدات ما در دست بهره‌برداری و ۱۴ هزار و ۳۳۰ کیلومتر در دست اجراء قرار دارند و  ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نیز پس از تکمیل مطالعات و تأمین منابع در دست ساخت قرار خواهد گرفت؛ که برای انجام آن‌ها ۱۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

تاکید دولت بر بهره‌برداری از ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در سال ۹۷

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه ویژه‌ای تأکید بر تأمین منابع برای تحقق برنامه‌ریزی‌ها جهت افتتاح ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در سال ۹۷ داشت.

میرشفیع با بیان اینکه «ایران فقط تهران نیست» ضمن انتقاد از معطوف شدن توجه رسانه‌ها فقط به آزادراه تهران-شمال گفت: تا حرف آزادراه می‌شود فقط از آزادراه تهران-شمال صحبت می‌شود. درحالی‌که در راستای رعایت عدالت اجتماعی در حمل‌ونقل با هدف دسترسی مسافر و بار به راه‌های مناسب، آزادراه ها و راه‌های متعددی در سطح کشور در دست ساخت و بهره‌برداری قرار دارد.

اتمام عملیات تعریض محورهای فیروزکوه و هراز تا قبل از پایان ۹۶

معاون ساخت و توسعه راه‌‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: عملیات دوخطه کردن محور فیروزکوه و عملیات تعریض محور هراز تا پیش از پایان یافتن سال ۹۶ تکمیل می شود.

کدخدازاده همچنین به کریدور شماره هفت اشاره کرد و گفت: راه‌هایی که به شمال کشور منتهی می‌شود در این کریدور مدنظر قرار دارند؛ و امیدواریم امسال در کریدور شماره هفت تکمیل محور فیروزکوه انجام می‌شود، همچنین دوخطه کردن محور تهران - فیروزکوه - قائم‌شهر- ساری امسال تکمیل می‌شود.

آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی اتوبوس از امروز بدون افزایش قیمت

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری از آغاز طرح پیش فروش بلیت اتوبوس‌های مسافربری برای سفرهای نوروزی از امروز ۱۷ بهمن ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین ۹۷ خبر داد و گفت: امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی اعمال نشده است.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری با اشاره به روش‌های تهیه بلیت اتوبوس‌ها بیان داشت: علاوه بر خرید حضوری می‌توان از طریق تلفنی و اینترنتی با مراجعه به سایت  www.payaneh.ir و www.724.ir و هچنین مراجعه به سایت‌های هر یک از شرکت‌های مسافربری اقدام به تهیه بلیت کنند.