شناسهٔ خبر: 49328 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع مطرح کرد:

تاکید دولت بر بهره‌برداری از ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در سال ۹۷/ امكان جذب ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش‌خصوصی در حوزه آزادراه‌ها

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه ویژه‌ای تأکید بر تأمین منابع برای تحقق برنامه‌ریزی‌ها جهت افتتاح ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در سال ۹۷ داشت.

/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسین میرشفیع در نشست خبری با موضوع پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر و تا پایان سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در سال جاری بیش از ۵۰۰ کیلومتر قرارداد جدید آزادراهی به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

وی افزود: در روز ۱۵ بهمن‌ماه مجوز دو آزادراه دیگر از سوی هیئت دولت صادر شد و هم‌اکنون مراتب انعقاد قرارداد از سوی شرکت ساخت و توسعه در دست پیگیری است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای بیان داشت: پروژه‌های در دست اجرا مانند شیراز-اصفهان،‌ کنارگذر جنوبی تهران، اراک-خرم‌آباد و تبریز-ارومیه تأثیر قابل‌توجهی در حمل‌ونقل کشور دارند.

میرشفیع با بیان اینکه «سال خوبی برای آزادراه‌های کشور سپری شد» گفت: امیدواریم روند حمایتی از ساخت و توسعه آزادراه‌ها در سال آینده نیز امتداد یابد. زیرا معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه ویژه‌ای تأکید بر تأمین منابع  تحقق برنامه‌ریزی ‌‌ها  جهت افتتاح ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در سال ۹۷ داشت.

معاون ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: ظرفیت جذب ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در حوزه آزادراه‌های کشور وجود دارد؛ اما دولت نیز باید متناسب با آورده بخش خصوصی سهم خود را تامین کند.

افتتاح آزادراه همت کرج در تابستان ۹۷/ تهران-شمال تنها آزادراه کشور نیست

 میرشفیع در ادامه نشست خبری و در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر ظرفیت جاده‌های اطراف تهران برای تخلیه مردم در شرایط بحرانی اظهار داشت: قرار نیست اگر اتفاقی در تهران رخ دهد،‌تهران تخلیه شود. زلزله بین ۱۰ تا ۱۲ ثانیه رخ می‌دهد و اکثر ساختمان‌های موجود در شهر تهران نیز از مقاومت لازم در برابر زلزله برخوردار هستند. نکته قابل‌توجه این است که ستاد مدیریت بحران کانون‌های اسکان مردم در سطح شهر تعبیه می‌کند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور به معرفی آزادراه‌های اطراف شهر تهران پرداخت و گفت: آزادراه تهران-کرج و همت کرج از سمت غرب به پایتخت متصل می‌شوند و سه ماه بعد از نوروز ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین آزادراه در حال ساخت کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر از چرمشهر آغاز می‌شود و آزادراه‌های تهران-قم،‌تهران-ساوه و جاده اشتهارد و جاده کرج-قزوین را به یکدیگر و مجموعه خروجی‌های کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی افزود: همچنین تفاهم‌نامه آزادراه چرمشهر- پردیس برای ایجاد دسترسی مناسب در شرق امضا شده و سرمایه‌گذار به‌زودی با اخذ مصوبه دولت عملیات اجرایی آن شروع می‌شود که مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین ساخت آزادراه پردیس تا پلور در دست برنامه‌ریزی است.

 میرشفیع با بیان اینکه «ایران فقط تهران نیست» ضمن انتقاد از معطوف شدن توجه رسانه‌ها فقط به آزادراه تهران-شمال گفت: تا حرف آزادراه می‌شود فقط از آزادراه تهران-شمال صحبت می‌شود. درحالی‌که در راستای رعایت عدالت اجتماعی در حمل‌ونقل با هدف دسترسی مسافر و بار به راه‌های مناسب، آزادراه ها و راه‌های متعددی در سطح کشور در دست ساخت و بهره‌برداری قرار دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۹۳ درصد مردم روستایی کشور از راه آسفالته برخوردار هستند.

نظر شما